Salzalada Skrivet 27 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2006 Tyskarna har en speciell bokstav som ser ut som ett B, men jag har hittat två stycken som liknar varandra: β eller ß Vilken utav dem två är egentligen rätt? :wacko: Tacksam för svar, måste göra min läxa... xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SlimShady Skrivet 27 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2006 Det är den första som är den rätta. Det betyder det samma som 2 st. "s". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 27 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2006 Aha... Bra! Men vad betyder den andra bokstaven då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SlimShady Skrivet 27 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2006 Tror det e bara ett vanligt b. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 27 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2006 Nej, det kan det ju inte vara: B ß Men ser ju tydligt skillnaden... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
0013 Skrivet 28 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Januari 2006 Den andra är tyskans "ss". Den första är ett grekiskt B(tror det är B iaf). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 28 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Januari 2006 Aj då... Då har vi en mot en... s*tan! Får kolla lite till på google och kolla om jag hittar nåt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 28 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Januari 2006 Jag är 100% på att det är den första då den har en liten "tagg" undertill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
0013 Skrivet 29 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2006 Metzi säger: but sometimes it's a normal s or a ß Frågade en tysk. Alltså, ingen tagg undertill, det är grekiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.