Fusion Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 När datan höll på att ladda och så,då stog det välkommen,men sen konm det upp en skylt där det stog:Som överskrift var det "Arbetsmiljö",sen stog det: Profilen kan inte läsas eller något sånt,kontakta adminstratören...sen gick den skylten bort och en ny kom upp där det stog:Profilen kunnde inte läsas in,du kommer att bli inloggad i en tempärer profil där dina inställningar kommer inte att sparas,det stog ungefär sådär...kan någon svara varför detta hände?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 13 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 Jag fick också en sån skylt förr i tiden. Det var för att ett virus eller en hackare förstört vissa viktiga filer i datorn. Vi var tvugna att formatera om hela skiten. Eller var det med min andra dator? Jag minns att båda datorerna hade problem, ena försvann efter att vi formaterat den och andra var vi tvugna att skicka till Holland för reparation som tog ca en månad.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 13 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2006 (redigerat) Menar du att en hackare har förstört viktiga filer i datan? Redigerat 13 Februari 2006 av Fusion Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Elite Skrivet 14 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2006 Menar du att en hackare har förstört viktiga filer i datan? Ja, jag tror det är så han menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 14 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2006 Låter ganska konstigt... men ganska möjligtom du inte har något virusskydd. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 14 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2006 Det hände ju mig. Jag hade då Norton Antivirus 2005. Och Norton Internet Security 2005. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 14 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2006 Den kanske har kommit in genom en fil som du tagit in i datorn, om du hämta en bild från mailen kanske. Fusion har du antivirusskydd på datorn som fick detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 14 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2006 Har Nod32... hade virus sökt datan men den hittade inga virus...kan man få virus när man laddar ner textsnitt från dafont.com? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 14 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2006 Nej, dafont.com har inga virus (enligt vad dom säger iallfall) men har du fått hem en font som inte funkade kan den kanske vara infekterad men det är väldigt sällsynt att det ligger virus i små font-filer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Phaedrus Skrivet 14 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2006 Det hände ju mig. Jag hade då Norton Antivirus 2005. Och Norton Internet Security 2005. Bara för att du har ett AntiVirus så betyder det inte att din dator är 100% skyddad. Själv har jag ett AntiVirus (ZoneAlarm) inklusive brandvägg och 5 olika Anti-Spyware/Adware program (MS AntiSpyware, Spyware Doctor, ZoneAlarm Anti-Spyware, Ad-Aware och Spybot Search & Destroy). Men ändå upptäcker mina skydd något när jag scannar. Jag hade också en gammal Win98 utan AntiVirus eller brandvägg, endast Ad-Aware. Datorn överlevde i 5 år, sedan crashade den. Ingen överraskning direkt. Norton är inte heller det bästa AntiViruset, inte änns ett av de sju bästa. Mer information kan du hitta här, http://antivirus.about.com/cs/beforeyoubuy/tp/aatpavwin.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 15 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2006 Vad ska jag göra nu då?? Det börjar bli störande nu, att alltid börja om igen... Finns det inte andra alternativ än att formatera om datan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Acet0neN Skrivet 15 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2006 Datan vet jag inte om du kan formatera, men du kan formatera Hårddisken.. Du kan ju alltid testa att starta i Felsäkert läge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.