Joe Cool Skrivet 15 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2006 Hejsan. Jag behöver typ akut hjälp. Mitt problem är att efter jag låtit programmet Diskeeper Professional göra en "defragmentering utav startfilerna" så har hårddisken börjat dö ut helt plötsligt t.ex. om jag gör en virussökning. Men det är bara när man lyssnar på vissa låtar eller när virusprogrammet är på ett visst ställe på hårddisken. Då börjar det låta som att du klickar med en synål på en bit stål typ. Sen blir datorn svart och startar om sig. Jag tror att det beror på att den dog under tiden jag körde defragmenteringen utav startfilerna. Om man kollar på defragmenterarprogrammet jag har nu (Windows Original) så ser man att det ligger ett par "gröna block" i början och ett annat par nästan i slutet utav hela hårddisken istället för att alla blocken ligger på samma ställe. Behöver nån som kan hjälpa mig med hur jag kan fixa problemet! Hårddisken är en 115GB Seagate Barracuda med 8MB buffertminne! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Acet0neN Skrivet 15 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2006 (redigerat) Kan vara allt ifrån IDE kabeln till Nätaggregatet.. Testa att byta IDE kabel eller att kolla om det är glapp i Molexen.. När det börjar klicka om den brukar det vara att den är på väg ner i graven.. Redigerat 15 Februari 2006 av Ace nr.5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 15 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2006 Är det en extern eller intern hårddisk som dör? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Cool Skrivet 15 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2006 En intern IDE. Men sladdarna kan väl inte glappa nånstans för den började precis efter att jag kört programmet. =S Men "Ace nr. 5" kanske har rätt ändå. En grej som är lite dyster om den ska gå sönder är att den inte ens är 1 år gammal. =( Fortsätt med mer svar om nån vet nåt annat som kan vara till hjälp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Acet0neN Skrivet 15 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2006 (redigerat) Testa att köra scandisk på den... Precis som med min DVDbrännaren "hålen" i molexen blev oxiderade efter att den bara flippade ur helt plötsligt, så ja det kan mycke möjligt bara bli så.. Redigerat 15 Februari 2006 av Ace nr.5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Cool Skrivet 16 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2006 Okay! Jag körde ScanDisk men fick inte mycket resultat =S. Får se om jag kan göra mycket annat. Disken är ju lika snabb och tyst i övrigt så att det känns som att den inte kan vara jättedöd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.