DarkBlack_Angel Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Skrivet 20 Februari 2006 Nu har jag med Venasaur: Razor Leaf Posion Power Sleep Power Vine Whip. Stretegin som jag använder när det är svåra strider (vilket det ofta inte är) går till såhär: Slag 1=Sleep Power. Motståndarens Pokémon sommnar och kan inte attackera. Slag2=Vine Whip. Pokémonen sover antagligen fortfarande. Slag3,4 och 5= Vilken attack somhälst. Sen vaknar motståndarpokémonen upp. Slag6=Razor Leaf. Pokémonen attackerar. Tar attacken för mycket skada på Venasaur så använder jag en Super Potion. Slag7=Posion Power. Pokémonen blir förgiftad. Slag8= Razor Leaf. Testa taktiken en gång. Rätt bra. Men jag funderar på att lära nån annan attack till venasaur. Nåt tips på vilken? 10/10 . Helt perfekt.
flygon Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Skrivet 20 Februari 2006 (redigerat) Flygon: dragon claw sandstorm dig flamethrower Nature:Lonely=attack item:dragon fang min unika strategi: jag börjar med sandstorm, eftersom den tar ut motståndaren långsamt, tar en dig (eftersom flygons ability är levitate och den gör att jord attacker inte funkar) sen forsätter jag med en flamethrower. tar dragon claw. en till dig, sen en sandstorm. avslutar med en flamethrower eller dragon claw. den har stor chans att lyckas, även om motståndarens typ är dragon eller ice. Min bedömning av den: 10/10 :cool: Redigerat 20 Februari 2006 av flygon
groudon Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Skrivet 20 Februari 2006 Flygon: dragon claw sandstorm dig flamethrower ¨svampert euarktheak dive surf varerfall
flygon Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Skrivet 20 Februari 2006 Flygon: dragon claw sandstorm dig flamethrower du skulle behöva en stark gift attack. 7/10
Snooze Skrivet 20 Februari 2006 Författare Rapport Skrivet 20 Februari 2006 Flygon: dragon claw sandstorm dig flamethrower 6/10 Byt ut dive och water fall mot ice beam och mud slapp
groudon Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Skrivet 20 Februari 2006 Flygon: dragon claw sandstorm dig flamethrower det går inte
Snooze Skrivet 20 Februari 2006 Författare Rapport Skrivet 20 Februari 2006 Jo klart, Dra till move deleter så tar han bort dem Flygon: dragon claw sandstorm dig flamethrower Nature:Lonely=attack item:dragon fang min unika strategi: jag börjar med sandstorm, eftersom den tar ut motståndaren långsamt, tar en dig (eftersom flygons ability är levitate och den gör att jord attacker inte funkar) sen forsätter jag med en flamethrower. tar dragon claw. en till dig, sen en sandstorm. avslutar med en flamethrower eller dragon claw. den har stor chans att lyckas, även om motståndarens typ är dragon eller ice. Min bedömning av den: 10/10 :cool: Nja flygon jag är snål så du får bara 8/10 utav mig, byt ut dig mot Eartquake så blir det högre poäng
kola_king Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Skrivet 20 Februari 2006 Future Sight Sheer Cold Hydro Pump Body Slam Taktik: Turn 1: Future Sight, gör så att nästa attack alltid träffar. Turn 2: Sheer Cold, har vanligtvis låg accurucy men träffar nu säkert tack vare Future Sight, One-Hit-KO.
DarkNintendo Skrivet 20 Februari 2006 Rapport Skrivet 20 Februari 2006 Future Sight Sheer Cold Hydro Pump Body Slam Taktik: Turn 1: Future Sight, gör så att nästa attack alltid träffar. Turn 2: Sheer Cold, har vanligtvis låg accurucy men träffar nu säkert tack vare Future Sight, One-Hit-KO. 7,3/10
Snooze Skrivet 20 Februari 2006 Författare Rapport Skrivet 20 Februari 2006 Future sight gör inte alls så att nästa attack träffar :S Furute sight skapar en attack som träffar motståndaren om 5 turns
Rekommendera inlägg