Vem har nintendo 8-bit, jag har testat det en gång för jättelänge sen!
Vad finns det för spel till den?
Vem har nintendo 8-bit, jag har testat det en gång för jättelänge sen!
Vad finns det för spel till den?
Smario och jätte många
tex det första GTA spelet kom till det.
Och det ägde
Öhh... GTA kom vell ändå inte till NES..
Det finns Zelda, Super mario, Mega man, Metroid m.m
jag har inte det dani(du vet det)men jag har tesa hos min kompis
tror det finnas rätt många som har det tillexempel jag men det finns typ spel som Mario,Zelda,Mega man och en h******s massa bra spel
Jag har det.
Och nej det finns inget GTA spel till NES.
Jag har det, det står faktiskt där på en hederplats i tv-bänken, används tyvärr inte längre.
Dom mest kända spelen till NES är väl antagligen Super mario 1,2 och 3 Zelda 1 & 2, och Megaman-spelen (det finns visserligen 1-6, men 5 och 6 är väldigt sällsynta)
Jag äger en Nintondo 8 bitars :)
Finns många underbara spel o det händer att jag spelar då och då :)
Kid Icarus, Super Mario 1-3, Track and Field, Ice Climber och massa mer :)
okki, tack
Jag har och när jag var typ 5 år spela jag Pong på det
tycker mario spelen äger allt och zelda på 8 bit
mario är det bästa på 8-bit
Har inte av en enda orsak: Nästan alla spel är trååkiga, förutom megaman spelen som är mycket bättre än x versionen!
Jag har en med typ 5 spel....
8-bit är klasiskt :) dem som inte gillar det har förmodligen inte växt up med de men det är as kul och det finns också riktigt svåra spel också som t.xp castlevania. Megaman är min favo seria till nes klarat alla B)
Jag har ett NES. 2st faktiskt. Jag har Super Mario 1 & 2, Super Off-Road, Pro Wrestling, Ghostbusters 2, Gremlins 2, RoboWarrior, Duck Hunt, Life Force Salamander och Defender Of The Crown. Jag har typ 4 handkontroller, 1 ljuspistol och en joystick också! :)
Heter det Super off-Road? Där ser man, trodde de la till super i SNES-versionen, (som alla andra snes-spel xD)
Jag har ingen NES, men min kusin har ett NES och ett SNES som han har byggt ihop till en konsol typ, alltså i en låda. (Twintendo heter det :P)
Aja hur som helst, det är som att fråga vilka spel det finns till pc <_<
Jo, det heter Super Off-Road! ;)
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in