Hoppa till innehåll

Backhoppning

Dolphin

Rekommendera inlägg

Gäst ENGULBanaaAaAaN

Vilket land är bäst i backhoppning?

Hahaha, bara så att du vet så var Kazakstan inget seriöst svar av mig ; ). Allt du har skrivit är helt rätt annars.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker det är seeegt om dom typ inte slår världsrekord

Det är inte ofta världsrekord slås, men det händer att backhoppare slår backrekorden i de olika backarna i mellan åt. Men världsrekord? Det finns i och för sig världsrekord i skidflygning så det händer ju att det slås där men det är inte så vanligt. Det är inte så många skidflygningstävlingar under världskuppen så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ENGULBanaaAaAaN

Ska de slå världsrekord så går det knappast på en OS-backe. Backrekord kan de slå hela tiden men hur ska de kunna hoppa längre än 239 m på en liten backe?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska de slå världsrekord så går det knappast på en OS-backe. Backrekord kan de slå hela tiden men hur ska de kunna hoppa längre än 239 m på en liten backe?

Det går inte! Men det finns några backar under världskuppen där eliten har en rimlig chans att hoppa i mot en 230-240 meter. Vilken tävling gillar du mest under säsongen? Jag vet inte riktigt, men tysk-österrikiska backhoppareveckan är alltid en spännande tävling.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Backhoppning är en intressant sport att titta på. Kanske beror på att jag är en sån som gillar jämföra poäng och andra reultat.

Dock så skulle jag aldrig ha vågot delta själv. :)

Bra då har vi något gemensamt. Följer du de nordiska mästerskapen eller vad tävlingen heter på Eurosport? Sista tävlingen går i Holmenkollen. Jag tror inte heller att jag skulle vågat hoppa backhoppning och speciellt inte med någon "Jakob Janda" stil.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...