Hoppa till innehåll

Information Om Andra Världskriget

Gäst Tomatketchup

Rekommendera inlägg

Gäst Tomatketchup

Tjena!Vi i klassen håller på och forskar om andra världskriget,och jag och min kompis forskar om tyska armen,kan ni skriva kanske några sidor där det finns information på?Tack i förhand.:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

• 3 veckor senare...

Ohh nice tråd, håller själv på med andra världskriget och ska hitta några frågeställningar att skriva om. En fråga jag vet är "varför var hitlers hat mot judarna så stort och när började det ?"

Jag vet inte när det började, men var det inte så att han desperat behövde några syndabockar för Tysklands dåvarande bedrövliga budget??

Jag menar, barn lekta på gatorna med sedelbuntar, ingen tog dom för det fanns ändå inget att köpa :huh:

Hitler var, världens genom tiderna smartaste idiot! = :wacko:

Han lyckades få mer en en nation på sin sida, mot en hel folkgrupp!

Amerikanarna, var förövrigt, enligt min mening, andra världskrigets fegisar ;)

Medan de övriga allierade stred för deras liv, så kom amerikanarna, lugnt seglande, mot Normandie, i slutet av kriget!

Redigerat av von kluth
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Ohh nice tråd, håller själv på med andra världskriget och ska hitta några frågeställningar att skriva om. En fråga jag vet är "varför var hitlers hat mot judarna så stort och när började det ?"

men det var tack vara jappasarna anföll pearl harbor annars kanske dom inte vart med i huvudtaget vad vet jag. Men om du tycker dom var fega då ska du bara veta vilka stövel slickare vi var här i sverige vi hjälpte HITLER! det är nästan så att man skämms! Redigerat av darkdevil
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja, vi lät ju tyskarna köpa vapen & kanoner av oss

Vi ville ju inte ha något bråk, skulle vi vägra så skulle de erövra Sverige på en gång så jag gissar att vi gjorde det rätta.

Det var väl danskarna som gjorde motstånd men de förstod ju att det inte spelade nån roll om de gjorde det eller inte å så fick de sitt land erövrat av tyskarna efter det

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Pcplayer

jag läste in en bok att det var en som brukade ta bebisarna som har kommit till koncentrations läger o slänga kroppen i väggen (när bäbisen var levande) sen bara slänga iväg kroppen när mamman såg på..det är ju bara för hemskt..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han kom i kontakt med antisemitiska ideer i Wien när han var i 18års åldern. Dessutom så var de som hade bestämt det stora skadestånd som tyskland tvingades betala efter kriget judar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...