Hoppa till innehåll

zelda


Agito

Rekommendera inlägg

Water Temple

Hoppa ner i vattnet och simma jäms med den högra väggen. Ta på Dig Dina Iron Boots för att sjunka ner till botten. Leta upp och gå in genom tunneln som har två facklor vid sidan om ingången. Här inne kommer Du att möta Ruto. Gå till mitten av rummet när hon har lämnat Dig och ta av Dig Dina Iron Boots för att flyta upp efter henne. Spela Zelda's Lullaby framför Trefaldighetssymbolen för att sänka vattennivån. Gå in genom dörren som finns här, och Du kommer att få kartan. Hoppa ner så kommer Du att hamna i ett rum med 2 släckta facklor och en som är tänd. Tänd de två släckta genom att skjuta pil på dem genom den som är tänd eller genom att använda Din's Fire. Tänk på att Du måste tända båda ganska snabbt efter varandra, annars slocknar den Du tände innan. Gå in genom dörren. Döda musslorna genom att Z-target dem och vänta sedan tills de har öppnat munnen och skjut dem med Din HookShot. Gå sedan tillbaka till huuvdrummet. Följ den vänstra väggen. Strunta i den första tunneln Du ser och fortsätt till tunneln som har ett block framför. Knuffa blocket framåt tills det ramlar ner och hoppa efter det. Följ passagen och gå upp på nästa sida. Slå till på den diamantliknande switchen och hoppa över till den lilla luftströmmen som kommer att skjuta upp Dig, så Du kan hoppa över till andra sidan. Om Du skulle ramla ner, så finns det en HookShot tavla som Du kan skjuta på för att ta Dig upp igen. Nu kommer Du att befinna Dig i ett rum med en stor vattenvirvel. Ta på Dig Dina Iron Boots för att kunna sjunka ner till botten av den. Ställ Dig lite till höger om det stora stenhuvudet. Kolla med Din HookShot, så Du från samma ställe når både switchen i stenhuvudets mun och måltavlan som finns uppe i den lilla avsatsen. Skjut sedan först med Din HookSHot på switchen och vänd sedan snabbt om och skjut på måltavlan för att komma upp till avsatsen och snabbt vidare innan grinden faller ner. Gå in genom passagen. Ta av Dig Dina Iron Boots för att flyta upp för att flyta upp och kunna ta nyckeln. Aktivera sedan switchen här inne för att kunna öppna upp och använd Dina Iron Boots för att ta Dig ner igen. Ta av Dig Dina Iron Boots för att flyta upp ur vattenvirveln igen och ta Dig sedan tillbaka till huvudrummet igen. Du kommer att behöva använda Din HookShot för att kunna ta Dig upp ur tunneln. Nu borde Du ha 2 nycklar. Ta Dig till mitten av rummet till det lilla tornet. Det finns en låst dör här som Du ska ta Dig in i. Använd Din HooksHot för att kunna ta Dig upp till avsatsen över Dig och spela Zelda's Lullaby framför Trefaldighetssymbolen för att höja vattennivån. Ta på Dig Dina Iron Boots för att sjunka ner till bottnen. Där tidigare blocket var finns nu ett hål som Du ska ta Dig ner i. Fortsätt fram i korridoren här nere, så kommer Du fram till en switch. Se till att Du står en bit ifrån switchen och aktivera den sedan med Din HookShot. Det kommer att ramla ner ett gäng fiender från taket som Du ska döda. När Du har dödat dem kommer en grind i taket att öppna sig. Flyt upp genom det hålet för att få tag på ännu en nyckel. Gå tillbaka till tornrummet och ut genom den översta dörren. Gå runt tills Du ser en tunnel med två krukor framför och gå in i den. Följ passagen och använd Din HookShot för att ta Dig över spikarna. Använd också HookSHoten för att ta Dig upp med hjälp av taket. Ställ Dig precis framför kistan och sktivera sedan switchen för att kunna öppna den och få kompassen. Gå tillbaka till huuvdrummet igen. Hoppa ner i vattnet och ta på Dig Dina Iron Boots. Sjunk ner till bottnen och ta Dig in till rummet där Du i början träffade Ruto, det med två facklor utanför. Flyt sedan upp igen. Spräng ett hål i väggen där det finns en spricka för att komma åt ännu en nyckel. Gå tillbaka till huvudrummet. Ta av Dig Dina Iron Boots och simma till vänster jäms med väggen. Gå in genom den första låsta dörr Du ser. Ställ Dig i luftvirveln och aktivera switchen så att Du skjuts upp till nästa rum. Gå vidare in genom dörren och spela Zelda's Lullaby vid Trefaldighetssymbolen för att få vattnet att stiga. Hoppa i vattnet och simma vänster till en låst dörr. Gå in genom den. Hoppa ner två plattformar, så befinner Du Dig på en som rör på sig. När den är nere på sitt lägsta läge, ska Du hoppa över till plattformen till höger om Dig som är fast. Använd Din HookShot på plattformarna som rör sig för att stegvis kunna ta Dig hela vägen upp. (Om Du skulle ramla ner kan Du ta på Dig Dina Iron Boots och sjunka ner till bottnen. Aktivera switchen med HookShoten, och börja om från början i rummet.) I rummet Du kommer in i ska Du aktivera switchen i mitten av rummet och sedan använda Din HookShot för att komma över till statyn närmast Dig. Aktivera sedan switchen igen och gå ner till hörnan och skjut Dig med switchen till måltavlan i hörnan. Klättra över statyn och gå bort till kanten av plattformen och aktivera switchen igen. Skjut Dig till nästa staty. Aktivera switchen igen och ställ Dig på statyns huvud. Aktivera switchen igen för att bli upphöjd till nästa nivå. Döda spindeln och skjut pilar på Sköld-ätaren för att den också ska dö. Använd HookShot tavlan i taket för att komma över spikarna. Gå ut genom dörren. Nu befinner Dig i en stor sjö med en liten ö med ett dött träd i mitten och pelare med en dörr på motsatta sidan. Gå över till pelarna, Di kan inte gå in genom dörren här ännu. Vänd Dig om, och Du kommer att möta Dig själv i formen av Dark Link. Ställ Dig på den lilla ön i mitten av sjön och se till att Dark Link också gör det. Slå honom med Din hammare. Om han blockerar kan Du försöka slå honom med Ditt svärd istället. När han sedan är sårbar ska Du passa på att slå honom med hammaren. Fortsätt så tills Du har dödat honom. Då kommer sjön att försvinna och Du kommer befinna Dig i ett stort rum. Gå vidare genom dörren och öppna kistan för att få LongShoten. Bredvid kistan finns det ett block med Temple of Time symbolen. Spela Song of Time för att få bort den och hoppa sedan ner i hålet som blir. Nu befinner Du Dig vid en flodmynning. Simma nerför floden och ta på Dig Dina Iron Boots när Du närmar Dig en vattenvirvel och vada förbi den istället. Ta Dig vidare till en liten plattform till vänster av floden, precis innan en väldigt stark virvel. Använd en pil och skjut på guldögat på väggen framför Dig för att öppna grinden som har stängt in en kista. Använd HookShoten på kistan för att snabbt ta Dig dit. I kistan hittar Du en nyckel. Gå nerför hallen tills Du kommer till den virveln där Du tidigare fick en nyckel. Ta Dig tillbaka till huvudrummet. Ta på Dig Dina Iron Boots och sjunk ner till bottnen. Gå in i öppningen med krukorna utanför och flyt sedan upp när Du är i mitten av rummet. Spela Zelda's Lullaby för att ändra vattennivån. Hoppa ner och ta Dig tillbaka till huvudrummet. Gå in i tornet och spela Zelda's Lullaby igen för att ändra vattennivån. Gå ut ur tornet och runt på baksidan. Framför Dig ska Du se en grind med ett guldöga över. Skjut en pil på ögat och använd sedan Din HookShot för att snabbt ta Dig över dit. Följ passagen fram till ett flyttbart block. Knuffa det framåt och sväng sedan vänster för att ta nyckeln. Gå tillbaka den andra vägen. Använd HookShoten för att ta Dig upp ur hålet i taket. Gå igenom passagen och hoppa ner i huvudrummet igen. Sjunk ner till bottnen och gå in i rummet med krukorna utanför. Flyt upp på andra sidan och använd Din HookShot för att komma över spikarna och sedan vidare in genom den låsta dörren. I det här rummet ska Du döda så många av de "spindelliknande" fienderna som Du kan och sedan ta på Dig Iron Bootsen och vada i mitten av vattnet och undvika vattenvirvlarna. Flyt upp på andra sidan och in genom dörren. Hoppa ner på den närmaste avsatsen och spräng sprickan i väggen, men gå inte in där ännu. Simma istället över till den vänstra avsatsen och bomba där. Gå in genom denna och knuffa det flyttbara blocket så långt framåt som möjligt. Vänd tillbaka till det första hålet Du sprängde och gå in där och knuffa blocket här inne så långt Du kan. Vänd om igen och knuffa det, så det hamnar på switchen som ligger under vattnet. Nu kommer vattennivån att höjas. Flyt upp och gå ut genom dörren som har fotsteg framför. Aktivera switchen genom att ställa Dig på den och skynda Dig sedan att ta Dig över till andra sidan med hjälp av luftströmmarna. Gå in genom dörren och undvik bumlingarna och gå till höger, uppströms. Använd Dina Iron Boots för att sjunka ner i det djupa vattnet. Följ passagen och flyt upp på andra sidan och in genom dörren. Ta boss-nyckeln ur kistan. Ta Dig sedan tillbaka samma väg tills Du är i huvudrummet igen. Flyt upp till ytan och gå in genom dörren med det flytande blocket framför och höj vattennivån till det högsta. Titta efter en staty som Du kan haka fast Dig i med Din HookShot. Bredvid den statyn finns det en dörr som Du ska gå in genom. Gå uppför rampen och undvik de faror som finns här. Fortsätt upp till dörren som leder Dig in till bossen...

 

Morhpa

Håll Dig ur vägen för den här bossen och stå en bit ifrån när Du bekämpar den. Du kan använda Z-target för att låsa den lilla röda spinnande saken. När den sedan slutat spinna kan Du använda HookShoten för att dra den till Dig. Slå den då ordentligt med svärdet. Efter ett tag kommer det att vara två tentakler att bekämpa på samma gång och då blir det lite värre. Men håll huvudet kallt och fortsätt att dra till Dig den röda lilla saken och slå den med svärdet tills Du har bekämpat denna boss. När den är död ska Du ta hjärtat och sedan stiga in i det blå skenet.

 

 

 

Big poes:

Poe 1

Vid skylten precis utanför ingången till Hyrule Castle.

Poe 2

Rid med Epona till avsatsen över Zora River. Spöket uppenbarar sig ungefär vid ingången till Kakariko Village.

Poe 3

Vid trädet som står jämte Lon Lon ranchen.

Poe 4

På utsidan av den mur som ligger på östra sidan om Lon Lon Ranch.

Poe 5

Strax nedanför utgången från Kokiri Forest. Vid ett stort grått stenblock där vägen delar sig.

Poe 6

Längst ner i Hyrule field. Lite till öster, vid ett par växter.

Poe 7

Ungefär vid samma ställe som förra men vid den stora stenen som är omringad av en massa träd.

Poe 8

Sydväst om Lon Lon Ranch, jämte ett träd och stigarna som leder till Gerudo Valley.

Poe 9

Där stigarna möts vid Gerudo Valley. Uppe på den stora väggen med ett klippblock.

Poe 10

Det här är det sista spöket och kanske det jobbigaste också. Rid norrut från Gerudo Valley tills du kommer till en ström med vatten som rinner till slottet. Där på andra sidan av strömfåran vid en buske hittar du ditt sista spöke.

 

 

Masker:

Happy Mask Shop

Mannen i Happy Mask Shop låter Dig låna masker som Du sedan säljer vidare och ger honom en del av pengarna.

 

Keaton Mask

Sälj den till vakten som står vid ingången till Death Mountain.

 

Skull Mask

I Lost Woods finns det en liten Skull Kid som vill att Du ska spela Saria’s Song. Efter Du har gjort det ska Du sälja masken till honom.

 

Spooky Mask

Sälj den till pojken som springer runt på Kakariko Graveyard.

 

Bunny Hood

Den här masken ska Du sälja till en kille som springer runt på Hyrule Field. Han kommer bara att vila under natten och sätta sig ner, så det gäller att passa på då. Du kommer att göra Dig en bra affär på försäljningen.

 

Övriga masker

Du kan låna dem för att lättare smälta in hos olika befolkningar, men de har ingen större funktion i spelet

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok men jag har kört fast endå på fire tempel jag är i ett rum där du skriver att man ska spela en sång jag troa jag e i rätt rum det går svalvågor med eld hela tiden och en o upplåst dörr som jag inte kan komma till

 

ps jag har två nycklar :roll:

 

 

päs(påtänkt ännu senare) kan jag få en liten guide på var man får dom där exstra krafterna i fary fontanen har bara hittat den vid den stora fisken man hur ska man göra jag fatar inte ska man ge bort nåt eller :?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ne...

 

i fire temple vet jag inte vilket rum du menar...förklara lite mer...ska försöka ta reda på lite mer om det...är det i det rummet där elden kommer och typ jagar dig sen börjar om igen eller? Svalvågor...menar du dom jag beskrev nyss

 

 

Din's Fire

Gör att Du får som en boll av flammor runt Dig som dödar fiender och tänder facklor. Gå till Hyrule Castle (efter Market) och finn en sten med en skylt som säger att det är en återvändsgränd. Bomba stenen och gå in i grottan för att träffa denna Great Fairy.

 

Farore's Wind

Sätter upp en Warp zon vid den sista dörr som Du gick in genom. Sedan tar den antingen tillbaka Dig till den Warp-platsen eller så kan Du byta Warp-plats. Gå till Zora's Fountain och titta bakom Jabu-Jabu för att hitta en liten ö med en sten på. Bomba stenen och gå in i grottan för att träffa denna Great Fairy.

 

 

Nayru's Love

Sätter upp en skyddande barriär runt Dig för en stund. Warpa Dig till Colossus Giant och leta efter 2 palmer med en öppning mellan dem. Bomba sprickan i väggen för att finna denna Great Fairy.

 

 

Dubbel Magi

Först och främst behöver Du Megaton Hammer som Du får i Fire Temple. Gå sedan till Kung Goron's rum. Gå in genom den bakre delen av hans rum till Death Mountain Crater. Gå sedan direkt till höger över en bro till en vägg som är blockerad av 2 röda block. Slå bort dem genom att använda Dig av hammaren och gå sedan in genom öppningen och möt denna Great Fairy.

 

 

Dubbelt liv

Gör att Du bara tar hälften så mycket skada från fiender. När Du har fått Golden Gauntlet i Gannon's Castle ska Du gå ut där Fairy Fountainen där Du fick Din's Fire var. Lyft upp den stora pelaren för att hitta den sista Great Fairyn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ne...

 

i fire temple vet jag inte vilket rum du menar...förklara lite mer...ska försöka ta reda på lite mer om det...är det i det rummet där elden kommer och typ jagar dig sen börjar om igen eller? Svalvågor...menar du dom jag beskrev nyss

 

 

Din's Fire

Gör att Du får som en boll av flammor runt Dig som dödar fiender och tänder facklor. Gå till Hyrule Castle (efter Market) och finn en sten med en skylt som säger att det är en återvändsgränd. Bomba stenen och gå in i grottan för att träffa denna Great Fairy.

 

Farore's Wind

Sätter upp en Warp zon vid den sista dörr som Du gick in genom. Sedan tar den antingen tillbaka Dig till den Warp-platsen eller så kan Du byta Warp-plats. Gå till Zora's Fountain och titta bakom Jabu-Jabu för att hitta en liten ö med en sten på. Bomba stenen och gå in i grottan för att träffa denna Great Fairy.

 

 

Nayru's Love

Sätter upp en skyddande barriär runt Dig för en stund. Warpa Dig till Colossus Giant och leta efter 2 palmer med en öppning mellan dem. Bomba sprickan i väggen för att finna denna Great Fairy.

 

 

Dubbel Magi

Först och främst behöver Du Megaton Hammer som Du får i Fire Temple. Gå sedan till Kung Goron's rum. Gå in genom den bakre delen av hans rum till Death Mountain Crater. Gå sedan direkt till höger över en bro till en vägg som är blockerad av 2 röda block. Slå bort dem genom att använda Dig av hammaren och gå sedan in genom öppningen och möt denna Great Fairy.

 

 

Dubbelt liv

Gör att Du bara tar hälften så mycket skada från fiender. När Du har fått Golden Gauntlet i Gannon's Castle ska Du gå ut där Fairy Fountainen där Du fick Din's Fire var. Lyft upp den stora pelaren för att hitta den sista Great Fairyn.

ja det jagar en eld efter mig så finns det två pelare som man kan stå på du säger nåt om skarlow song eller nåt sont så man kan komma upp i ett rum med tvåhundra ruples
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mmm...om du Går till Lake Hylia som ung Link och gå fram till fågelskrämman som finns på ett litet fält. Visa honom Din Ocarina, så kommer han att be Dig att spela en egen komponerad sång för honom. Spela honom något. Kom sedan tillbaka som vuxen och spela samma sång för honom igen. Då kommer det att bli Scarecrow Song.

 

Du kan använda den här sången när Du vill nå platser högt upp som Du inte kommer åt. När Du spelar sången placeras en fågelskrämma på plats som Du kan använda för att "hooka" med Din HookShot.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...