Brukar inte skylla på nån. Om jag kommer försenad så är det pga att det är stor trafik.
De Bästa Ursäkterna
Min syslöjds lärare är sååå trög i skallen det var torsdag jag har syslöjd första timmen jag åker skol-buss till skolan jag missade busen en gång och morsan var tvungen att köra mig tilll skolan jag kom typ en kvart försent då sa jag att skolbussen hade åkt av vägen och att jag hade hoppat ut ur fönstret i sista stund och liftat till skolan,hon gick på det,vilket nöt hon är asså
Jag brukar komma sent till första lektionerna(morgonen). Inte till de andra lektionerna men här e lite saker jag sagt:
På morgonen; Försovde mej,mådde illa så jag gick senare,glömde låsa dörrn så jag fick gå tillbax,glömde nån bok..
På gympan hade jag glömt gympakläderna så jag sa att min morsa inte hade tvättat dom,men vår gympalärare e sträng han sejer bara att man får ta nåt annat då,men jag har ju inget annat!En gång va jag o en kompis hos en annan kompis och vi kom sent till gympan då sa vi att den vi va hemma hos hade tappat bort sina hemnycklar i skolan och att vi hjälpte han å leta..
En av mina kompisar hade bästa ursäkten(han har glasögon) jag såg när han sa detta till franska läraren. Hon sa; Varför va du inte på franskan?
Han ba; Jag va på synundersökning. :lol:
Ända sen jag gick i trean så har jag varit försenad till första lektionen. Men jag har aldrig haft någon ursäkt. Lärarna blir vana efter ett tag. Men nu när jag går i gymnasiet så måste jag passa bussen.
Å jag då... hahaha... jag kommer typ alltid försent..! så alla har tröttnat på å ens fråga va man har för ursäkt.. men när ja bodde hemma så åkte ja ju buss å brukade säga bussen va sen... eller att mamma körde, för hon kommer alltid (!) sent.. men nu så säger ja ingen ursäkt alls för ja har ingen, bor iofs nära skolan men ja har ju min svåra frisyr å fixa me... men att jag försovit mig brukar oxå gå hem :D
Vet dock inte om de tror på de men jaja...
min hamster gnagde av sladden till klockan
Jag hörde att det var skolkonferans i Lund så jag tog gick upp 05.00 för att hinna och när jag kom dit 08.00 så stod det "Luring" på en lapp =(
haha den va bra mujo!
hmm
jag orkade inte stiga upp i morse så när jag vaknade va klockan 8.00
hann precis till bussen men blev utslängd för det va fullt.
så jag fick gå...
dom gick på det !
Väckarklockan ringde inte/Bussen var försenad, det ska man säga om man kommer försent sista lektionen.
Jag anser mig själv inte vara redo att komma hit till skolan kl. 8.10 så jag kom istället 8.20 för jag tyckte det var mer passande.
Säkerligen en anledning jag kanske skulle ta upp. Men har ännu inte kommit sent till skolan.
jag var hos
tandläkaren och glömde säga det igår :D
Cykeln pajade, jag glömde mina nycklar, bussen var sen och i värsta fall får man ta MeM:s förslag :P
Jo, jag vaknade halv 6, steg sedan upp. Och råkade då trampa på katten som bet mig i stortåns, så att jag höll på att förblöda, så jag var tvungen att åka till akuten i Byhåla..
något i den stilen :D
nej men seriöst så hade det väl låtit ungefär så här: Oj, förlåt att jag är sen!! Taxin fastnade i en snödriva..
Jag säger bara huvudverk, Brände mig på te:et eller att aliens kidnappade mig.
Brukar säga sanningen, att man försov sig. Annars att man missade bussen.
Kommer nästan aldrig försent ( Tur. )
Men annars kan man säga att man halkade på vägen så att man knappt kunde gå?
När jag gick på min förra skola så var ju våran mentor och sve/eng lärare så dum så man kunde köra med nån som t ex: Åh, förlåt men jag var uppe sent när jag gjorde läxan :P
Kommer nästan aldrig försent heller
Oj min klocka gick fel
missade bussen...eller vart hos tandläkarn.eller kört i diket..