SwedenRockz Skrivet 18 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2006 (redigerat) Hejsan alla fuskare, Jag har en netgear 54mbits router samt två bärbara och en stationär dator ansluta till denna router, alla burkar kopplas in trådlöst. Bakgrund: Om jag tankar från nån polare via internet så kan jag komma upp i 700kb/s alt. om jag kopplar en burk med kabel till routern så kommer jag upp i över 1mb/s, detta är helt OK. Problem: Om jag skickar filer från en trådlös burk till den andra så kommer jag kanske upp i 5kb/s innan det packar ihop helt. (musik/film) från min serverdator till laptopen i vardagsrummet funkar inte alls. Fråga: Nån som har nån idé på hur detta kan lösas(sätta en kabel till serverdatorn är ingen lösning, då måste jag dra kabel i hela huset)??? Tacksam för all hjälp! //NisseN Redigerat 18 Mars 2006 av NisseN Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.