majora Skrivet 23 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2006 Jag vill hälst veta ordet man har när man menar te.x uchi(Slag) men vad sätter man istellet så att det blir slaget? Det vill jag gärna ha hjälp med och lite andra uttryck om nån kan. :rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 23 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2006 Dumdidam! http://www.freezoon.net/jap/nihongo.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 24 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2006 Hachime och Sensej Ni Rej det första betyder börja slåss och den andra var hälsad mästare :P Det här är ord som man använder i jujitsin Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 24 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2006 Yame betyder sluta slåss, Konichiwa betyder God dag, Men betyder Huvud, Doh betyder Bröst, Chichi betyder Kvinnobröst, Kote betyder Handled, Arigato betyder Tack. Det är ett antal ord och fraser man lär sig i Kendo! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Megaklumpen Skrivet 24 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2006 Somuto har jag för mig det stavas betyder typ "skit" och Aishiteru betyder "jag älskar dig" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 24 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2006 Baka är mitt favorit ord i Japanskan. Baka = Idiot. Och så ero gaki som betyder pervers skit unge. ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 24 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2006 Har för mig att attack eller någon form av det ordet heter tora på japanska. Japanerna skriker till USA: Tora, tora, tora.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skellington Skrivet 25 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2006 Yasha = Demon :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 25 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2006 Akuma har jag också för mig att det betyder Djävul. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst QuikSilver Skrivet 25 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2006 Kan inte ett ord på japanska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 25 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2006 こんにちは。私の名前はトラ、スウェーデンに住んでいる。そして私はこの糸を好まない。これを読めば愚かである。そして私はあなたのポストが住んでいるどこに知っている Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
0013 Skrivet 25 Mars 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Mars 2006 Wan=hundars skall på japanska. :)))) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.