Hoppa till innehåll

Kriget Är Här!


Shaddy
 Dela

Rekommendera inlägg

Om Sverige mot alla odds blev indragen i ett krig, vad skulle du göra?

 

Själv skulle jag tänka efter innan jag valde sida. Om det var Sverige som startade kriget så skulle jag tänka dåligt om mitt land, och flytta utomlands tills hettan lagt sig.

Men om det var något annat land som startade kriget så skulle jag ändå flytta utomlands tills hettan lagt sig, mest av feghet. Man vill ju inte bo kvar i Stockholm om det blir värsta bombraiden mitt i Södermalm.

Vad skulle ni gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 476
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Suck och pust.... Ovanstående inlägg är inte äns värt att fundera att svara på.

Jag skulle tagit allt med ro, samtidigt som jag lade sista handen på en atombunker i källaren. Förutsatt att jag inte hade gjort lumpen vid det tillfället och blev inkallad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja, jag vet inte jag det är lät att säga "jag skulle göra det" och "jag skulle göra så", som dom flesta av ovanstående svar. Men i verkligheten så tror jag ingen reagerar med att ta ett vapen och börja skjuta, samtidigt som vi människor har en stark överlevnads instinkt (den som driver oss framåt) så är vi i tryckta tillfällen oftast rädda och det är inte så lätt att bara ta ett vapen och skjuta en människa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja, jag vet inte jag det är lät att säga "jag skulle göra det" och "jag skulle göra så", som dom flesta av ovanstående svar. Men i verkligheten så tror jag ingen reagerar med att ta ett vapen och börja skjuta, samtidigt som vi människor har en stark överlevnads instinkt (den som driver oss framåt) så är vi i tryckta tillfällen oftast rädda och det är inte så lätt att bara ta ett vapen och skjuta en människa.

 

 

Det har du rätt i Selene. Men om Sverige var hotat av invasion från ett annat land, så skulle jag absolut om jag var myndig agera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni säger att ni ska " Kämpa för ert land in till det sista ", vilket jag verkligen inte tror på !

Har ni kriget framför er så tror jag att ni inte ens skulle våga röra ett vapen.

Tänk er i barnsoldaternas situation som t.ex i Afrika, så kommer ni nog veta hur det är, hur dem lever, ni kommer att bli rädda bara genom att tänka på det !

Redigerat av Fusion
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni säger att ni ska " Kämpa för ert land in till det sista ", vilket jag verkligen inte tror på !

Har ni kriget framför er så tror jag att ni inte ens skulle våga röra ett vapen.

Tänk er i barnsoldaternas situation som t.ex i Afrika, så kommer ni nog veta hur det är, hur dem lever, ni kommer att bli rädda bara genom att tänka på det !

 

Läste du allt jag skrev av den där meningen eller bara det sista? Myndig. Vet du vad det betyder. När man är över arton du vet, myndig. Jag skulle aldrig gå ut i krig nu till exempel. Jag är på tok för ung. Men om jag var äldre då skulle jag då kriga för Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni säger att ni ska " Kämpa för ert land in till det sista ", vilket jag verkligen inte tror på !

Har ni kriget framför er så tror jag att ni inte ens skulle våga röra ett vapen.

Tänk er i barnsoldaternas situation som t.ex i Afrika, så kommer ni nog veta hur det är, hur dem lever, ni kommer att bli rädda bara genom att tänka på det !

 

Ja, jag vet vad det är.

Men du ska inte bara tänka på att du är den enda här i Sverige, eftersom jag syftade inte bara på dig, jag citerade bara meningen.

Men det finns säkert unga som skulle säga att ifall det skulle vara krig idag, så skulle jag ta upp vapen och rama alla fienderna med automat vapen !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...