Hoppa till innehåll

En Guide Till Att Skapa Cs:s Server

Rekommendera inlägg

En guide till at skapa css server

Del 1

Installation av hlds.

ladda ner hlds på www.brutalcs.nu klicka sedan på guider, server, hlds win (cs:s) läs texten tills du hitar där du kan klicka och ladda hem det. Sedan när det är hemladdat så går du ditt där det lagt sig. Sedan installerar du den obs låt den installera där den vill.

Del 2

Att göra servern

Dessa program måste du ha för att du ska kunna göra en Counter-strike source server.

Hlds

Gå nu in på start menyn klicka sedan på alla program tillbehör och sen kommandopromt.

Sen får du upp kommandopromt.

Då skriver du in:

cd..

två gånger skriver du det.

Sedan skriver du in:

cd/HLServer

och sedan skriver du in:

hldsupdatetool.exe -command update -game "Counter-Strike Source" -dir C:cssource

och när det är klart så börjar den uppdatera. Vänta 12-15 timmar och sen är den klar. Sen när du går in i steam och klickar på tools installerar du dedicatedserver. Och sen så går du in till dedicatedserver igen och startar dedicatedserver döper servern och gör inställningar och så skriver du sv_lan0 i consolen (som är vid dedicated rutan) sen ger du ut dit ip. Ditt ip hittar du på www.myip.se

Slut nu är det klart

Nu har du gjort en cs server.

tänkte att det kunde vara bra att ha vet att det finns men det kan vara bra att ha en till :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Love_My_Guitar! Den guiden fungerar inte!

Du har gjort det helt fel!

Skriver en komplett guide!

1. ladda ner HldsUpdateTool från .:>Tryck här<:..

2. instalera Hldsupdatetool i mappen: C:\Program\valve\.

3. Öppna Komandotolken. (Start>Alla program>Tillbehör>Kommandotolken)

4. Navigera till det stället där du instalerade det, skriv så här:

cd C:\

cd Program

cd valve

cd hlsever

5. Nu skriv EXAKT såhär:

hldsupdatetool.exe -command update -game "counter-strike source" -dir "C:\Min css server"

6. nu ska den uppdatera, om du har ca 1 mb tar det från 1-3 timmar.

7. För att veta om den har uppdaterat ska det komma fram samma kommando när den är klar.

8. om det gör det stänger du kommandotolken.

9. nu gör en ikon på skrivbordet. (Högerklicka; Nytt>Genväg)

10. gör genvägen till:

"C:\Min css server\srcds.exe"

.

11. Nu, högerklicka på ikonen och Egenskaper.

12. Nu, om du vill ha den lätta versionen av servern så; Ta bort allt som står på mål. Skriv istället EXAKT:

"C:\Min css server\srcds.exe" -game cstrike

.

Om du vill ha den svåra versionen, skriv EXAKT:

"C:\Min css server\srcds.exe" -console -game cstrike -port 27015 +maxplayers 20 +map de_dust2 -secure

.

13. Nu är det bara att starta servern! :D OBS. Du behöver inte vara inloggad på steam för att det ska fungera.

Guide av Vitdom. ;)

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...