Hoppa till innehåll

Proof That There Is No God

Gäst Soffan

Rekommendera inlägg

• Svar 289
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gud finns inte, det finns inga som helst bevis på att han finns. I mina ögon är Gud ett stor skämt. Men å andra sidan kan man inte bevisa att Gud inte finns. Men jag är inte troende kristen, med andra ord tror jag inte på Gud.

Jag tror på Jesus på grund av att det finns vetenskapliga bevis för att han har funnits men inte på Gud. För det finns inga bevis för att han har funnits, inte vad jag vet i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vadå man ska inte veta att gud finns? Men ändå ska man tro på honom det låter idiotiskt? Jag är ingen som ber till gud att jag vinna golftävlingen där och att jag ska komma först på någon Ko kart tävling. Jag har hellre än tursten som jag ber till på grund av speciella anledningar. Det jag vill få fram är... Varför tro på en gud om man inte vet att han existerar? Varför inte tro på något som man vet existerar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kola king: Ja det skulle låta väldigt konstigt om man sa så. Precis som jag skulle säga jag vet att pakistan finns men jag vägrar att tro på det. Jag tror inte på saker som jag inte vet finns. Tror tillexempel inte på aliens....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Miglot af eraon

Jag tror på att världen finns, och samtidigt vet jag att världen finns. Hur skulle det låta om jag sa: "Jag tror inte på att världen finns! Jag vet att den finns, men jag vägrar ändå att tro på det!"

Tyvärr måste jag säga ingen är säker du kanske lever i en illuson som någon har skapat för att vi senare ska komma till ett bättre ställe som inte är färdig byggt. exempel:heven, hell and earth Redigerat av Miglot af eraon
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

M a E: Men ärligt talat varför tror du på en "sak som kallas" Gud det finns inga som helst bevis på att han har funnits. Jag tror hellre på vetenskapliga förklaringar än guds mirakel. Gud finns inte, bibel är mest bara strunt och de mesta som står där har aldrig inträffat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Miglot: Om Gud finns kan han väl trolla fram lite kommatecken och punkter i dina inlägg så att de går att läsa.

Iallafall tror jag på vetenskapen, eftersom att alla vetenskapliga teorier grundar sig på logiska slutsatser och i de flesta fall har man också kunnat göra praktiska expriment för att bekräfta sina teorier. Därför tror jag mer på vetenskapen hellre än på kristendomen, som bara grundar sig på en enda bok.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

M a E: Men ärligt talat varför tror du på en "sak som kallas" Gud det finns inga som helst bevis på att han har funnits. Jag tror hellre på vetenskapliga förklaringar än guds mirakel. Gud finns inte, bibel är mest bara strunt och de mesta som står där har aldrig inträffat.

Hur vågar du? Hoppas gud straffar dig.

Gud finns, men meningen är att tro på honom, inte veta.

Bibeln är sann, det är inget strunt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...