💬
Logga in
Fuska.se

Proof That There Is No God

289 svar · startad · 🔒 låst

(>\_/)>/^ (vad f*n är det för namn?), detta är forumet på fuska.se. Majoriteten här är 11 år gamla. Dom flesta av dom har till och med stavningsproblem. Stå inte där coh förvänta att några ska komma och debatera som någon j*vla miljöpartist.

5 Jun 2006

Hur ska en kristen kunna debattera mot ateister utan bevis.

Och hur ska ateiser kunna bevisa nåt icke-existerande.. svåra frågor.

6 Jun 2006

Stå inte där coh förvänta att några ska komma och debatera som någon j*vla miljöpartist.

Sluta låtsas att du vet allt, du lurar ingen ändå.

Senast ändrad:

((>\_/)>/^ @ 06/06-2006 06:40:19)

(>\_/)>/^  (vad f*n är det för namn?)

Vad f*n är 'Pulpen' för namn?

Man kan ju iaf inte tycka att (>\_/)>/^ är ett vettigt namn, bara en massa tecken. Såklart namn ska vara lite roliga.. Pulpen kan väl låta rätt roligt..

Pulpen= Pulp Fiction ?

Jag undrar om det räknas som Engelska inlägg om man ska diskutera kring en Engelsk artikel? För iså fall så borde denhär tråden låsas? Jag vet inte helt säkert dät är därför jag frågar...

inlägg på svenska skall inte räknas som engelska inlägg. Och man får diskutera runt en artikel på vilket språk man vill. Jag tror att det är det du frågar iallfall

↗ till inlägget

inlägg på svenska skall inte räknas som engelska inlägg. Och man får diskutera runt en artikel på vilket språk man vill. Jag tror att det är det du frågar iallfall

Okey! Tack! :)

>>snubben, när jag menade miljöpartist, menade jag någon politiker som kan argumentera och debatera. Jag kunde lika gärna ha skrivit socialdemokrat. Pulpen kommer från att jag har stuprörjeans, och då när en kompis glömt bort vad det hette så sa han pulpbrallor. Och då började alla kalla mig för Pulpen. ;)

Allvarligt, ta det lugnt och sluta kritisera. Det är onödigt att tjata om hur dåligt det är.

↗ till inlägget

>>snubben, när jag menade miljöpartist, menade jag någon politiker som kan argumentera och debatera. Jag kunde lika gärna ha skrivit socialdemokrat. Pulpen kommer från att jag har stuprörjeans, och då när en kompis glömt bort vad det hette så sa han pulpbrallor. Och då började alla kalla mig för Pulpen. ;)

Allvarligt, ta det lugnt och sluta kritisera. Det är onödigt att tjata om hur dåligt det är.

Jag kritiserar inte någon. Eller snarare, jag kritiserar inte om ni inte tycker det. Annars kritiserar jag inte. Om du förstår hur jag menar.

(>\_/)>/^ är random ASCII-art som jag stal från någon slumpmässig snubbe som kallade sig för Seepe Pizza (Ansjovis med råa ägg) och sedan Neophos.

7 Jun 2006

Här är en sida som säger att George W Bush är s*tan: http://www.bushisantichrist.com

hahahahahahahahahaha

Det finns så mycket skit på internet...

var dte inte så att Domedagen skulle vara igår enligt Bibeln?

6/6-06

hepp, blev inget.

Gud finns inte. Beviset Dinosaurierna,dom står det inget om,det står sammanfattat i bibeln: "i början skapade gud en massa saker som djur, sen adam en dag efter",inga dinosaurier

Senast ändrad:

Gud mmm...när levde han?Ingen vet!Han finns inte!

↗ till inlägget

var dte inte så att Domedagen skulle vara igår enligt Bibeln?

6/6-06

hepp, blev inget.

Hur hade du tänkt att människorna som skrev bibeln kunnat veta om att dinosaurier levt på jorden 65 miljoner år innan dem? <.<

Det står om vissa "ovanliga" djur i bibeln som var 'konstiga' jämfört med andra djur. Men det var nog ej dinosaurier.

Sen så finns det en rad "bevis" för skapelsemyten. Men jag väljer att inte skriva dem här eftersom ni alla kommer vara imot mig, inte p.g.a det jag skriver utan för att ni vägrar ta emot/acceptera något man skriver utan ni håller er till ett argument= "GUD FINNS INTE SÅDESÅ X0mg <omg GE MIG BEVIS"... (jag menar inte till er alla, du vet själv vem du är)

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Sen så finns det en rad "bevis" för skapelsemyten. Men jag väljer att inte skriva dem här eftersom ni alla kommer vara imot mig, inte p.g.a det jag skriver utan för att ni vägrar ta emot/acceptera något man skriver utan ni håller er till ett argument= "GUD FINNS INTE SÅDESÅ X0mg <omg GE MIG BEVIS"... (jag menar inte till er alla, du vet själv vem du är)

FEGIS.

Försök driva debatten framåt, istället för att gömma din uppenbara kristna tro under kudden.

8 Jun 2006

Okej då, kan skriva lite saker som är IMOT evulutions teorin.

Tiden räcker inte till (även om jorden är så gammal som man tror (c:a 4.5 miljarder år))

Genetiska koden är full av information. Information uppstår inte "ur intet".

Ingen har sett evolution (i stor skala). Den är enbart spekulativ.

Djur och växter uppträder i grupper. Utvecklingsläran kräver sekvenser.

Naturen är full av komplexa organ som kräver tusentals samverkande delar. Dessa kan inte uppkomma genom små, slumpmässiga steg.

Fossilen saknar mellanformer mellan grupperna. Djurtyper dyker upp fullt färdiga från början utan "halvfabrikat" innan.

Hela universum verkar vara exakt kalibrerat för att möjliggöra liv. Att detta är slumpens verk är omöjligt.

Utvecklingsläran kan inte förklara förekomsten av kärlek, sökande efter mening, gudslängtan och andra existensiella frågor.

Vi får olika evolutionsträd beroende vad vi studerar. (T.ex. har människan olika närmaste släkting beroende på vilken egenskap vi studerar.)

Många av de "klassiska evolutionsbevisen" är borta (t.ex. rudimentära organ, fosterutvecklingen, björkmätarfjärilarna, piltdownmannen...)

Att tro på Bibelns berättelse om skapelse och syndaflod förklarar däremot mycket av vad vi kan se i naturen. Vi får här mycket tillfredsställande förklaringar av djurens indelning i grupper, sediment, fossilens förekoms och utseende, avsaknaden av mellanformer, informationsinnehållet i DNA-koden, aminosyresekvenser i proteiner och mycket mer.

Senast ändrad:

Vet du vad kvantfysik är?

🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.