Hoppa till innehåll

Proof That There Is No God

Gäst Soffan

Rekommendera inlägg

• Svar 289
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Bevis:

1. Universum expanderar.

2. Det finns kvasarer på himmelen (ses bara med teleskop). Kvasarer är förstadier till galaxer, och vi ser dem först nu.

3. Det är mörkt på natten. om universum hade varit oändligt gammalt eller oändligt stort så hade ljuset från alla stjänor gjort att det ständigt var ljust på jorden.

Finns fler, men kommer inte på några nu .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Vad som fanns före Big Bang är i dagsläget svårt att avgöra, eftersom det inte fanns något då, vilket betyder att det inte finns någon fakta att gå efter. Vissa forskare har dock sagt att universum expanderar så länge tills den kollapsar och tänk om det var det som hände innan Big Bang? Universumet innan vårat hade expanderat till sin yttersta gräns, kollapsat, samlat ihop sig och exploderat igen. Det låter i alla fall mer logiskt än att en gud skulle ha skapat allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag berättar det så menar jag inte att ni inte får tro på Bigbang. Men låt folk tro på gud också.

Soffan, vetenskapligt ja. Men det finns inga bevis på det eftersom det finns inga bevis på att gud skapa jorden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Look here,

Alla har rätt att tro på vad f*n, de vill, att påstå att något av dessa är fel, är att kliva in i det finaste en människa har, tron.

Men vafan? skit i det vi diskuterar, nää tror inte på gud o sånt.

Människan har tro-behov i sig, lika tydligt som att vi har en lever, jag tror inte gud skapade oss, vi skapade han.

Men vem vet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...