Hoppa till innehåll

Proof That There Is No God


Gäst Soffan

Rekommendera inlägg

Ha! Bra poäng! Jag hade skrivit "ägd" om det inte vore för att det bara är onödigt provokativt (ooops, nu skrev jag ju det iallafall).

 

Och Xade, det där är ändå inte ens ett argument. Såvitt jag förstår det så tror du seriöst att du ALLTID har rätt och om någon skriver ett motargument så spelar det ingen roll för dig. Så därför tänker jag härmed ignorera dina åsikter tills du lär dig att debattera på riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 289
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Mîhker

Jag är autist. Tror inte på någon Gud. Jag tror inte på någon Gud eftersom det inte finns några fysiska/vetenskapliga bevis. I Bibeln är inte allt som står korrekt. Det kan ha varit han som kallade sig Jesus som berättade om Gud och annat, och tvingade andra att tro det tills någon skrev ner allt.

 

Jag ber er att inte kommentera det jag skrivit, eftersom det är min personliga åsikt. Alla har en egen åsikt, och jag tycker att denna tråd borde låsas.

 

Jag förstår att det kan vara mycket trevligt att tro att man har en Gud som tar hand om allting, men själv kan jag omöjligt tro på det.

 

//Mîhker

Redigerat av Mîhker
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man ska inte kunna bevisa att gud finns. Därför finns det en gud. Man kan aldrig veta till 100% om han finns. För vem skapade big bang som sen skapade livet och jorden? Därför pekar jag på att det måste finnas en gud. Men han kan inte bevisas att han/hon finns. För om man kan bevisa det. Finns ingen gud.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså jag gatt bara vara dryg. he he :P.

*va f*n gör jag? e ju off topic. måste in på banan igen* *bitchslappa mig själv*

Nej. det va faktiskt ingen logik i mitt inlägg. Okej här kommer den seriösa saken: Gud finns. för vem skapade big bang annars? som kunde skapa jorden?

Redigerat av girder
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är autist. Tror inte på någon Gud. Jag tror inte på någon Gud eftersom det inte finns några fysiska/vetenskapliga bevis. I Bibeln är inte allt som står korrekt. Det kan ha varit han som kallade sig Jesus som berättade om Gud och annat, och tvingade andra att tro det tills någon skrev ner allt.

 

Jag ber er att inte kommentera det jag skrivit, eftersom det är min personliga åsikt. Alla har en egen åsikt, och jag tycker att denna tråd borde låsas.

 

Jag förstår att det kan vara mycket trevligt att tro att man har en Gud som tar hand om allting, men själv kan jag omöjligt tro på det.

 

//Mîhker

 

Där sa du något, det är just det jag stör mig så otroligt på.

 

VAFAN SKA NI MED BEVIS TILL?

 

Kan ni inte tro? Tron är det viktigaste.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja ha. du hade en bra poäng till också Xade ( för en gång skull :P )

ja man ska ju tro. och tron är inte det viktigaste. ja menar. tänk om man vill se sin gud? ja menar varför tro på nåt man inte har sett?

Redigerat av girder
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om det fanns en gud skulle inte världen vara ett sådant dåligt ställe, eller så bara j*vlas han!!

Och OM det skulle finnas en gud....vad skulle hända med alla andra "gudar" som finns i världen då?? Gud är ett påhitt till frågan "Hur skapades världen/människan/djuren o.s.v

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är autist. Tror inte på någon Gud. Jag tror inte på någon Gud eftersom det inte finns några fysiska/vetenskapliga bevis. I Bibeln är inte allt som står korrekt. Det kan ha varit han som kallade sig Jesus som berättade om Gud och annat, och tvingade andra att tro det tills någon skrev ner allt.

 

Jag ber er att inte kommentera det jag skrivit, eftersom det är min personliga åsikt. Alla har en egen åsikt, och jag tycker att denna tråd borde låsas.

 

Jag förstår att det kan vara mycket trevligt att tro att man har en Gud som tar hand om allting, men själv kan jag omöjligt tro på det.

 

//Mîhker

 

Bevis, jadu vad skall man med det till ? De flesta går nog inte och bestämmer sig för att det här är sant och alla andra kan dra åt h*lvete. Utan att ha några som helst bevis för det. Du kanske gör det, men inte jag (och de flesta andra)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mîhker

jag kan iaf bevisa att eva adam aldrig har funnits, de kunde inte skriva då, de knde inte tala, och jag tror knappast att det är sant

 

 

*skrev snabbt, måste äta*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...