ouagadougo Skrivet 7 April 2006 Rapport Dela Skrivet 7 April 2006 Finns det någon här som spelar kortspelet Munchkin? Underbart spel, inte sant. Brukar sitta och spela det hela tiden i skolan. Hursomhelst har jag en liten regelförfrågan: Ett parti classic Munchkin med Clerical error och Unnatural Axe expansions. Jag slogs mot en Lv 2 Flying Frogs och min "kompis" använde en Wandering Monster och en Scary Clowns, lv 9. Jag var Wizard så jag charmade Scary Clowns (jag slogs för typ 7). Då gjorde han Wandering Monster och Plutonium Dragon (hurra lv 20). Eftersom jag var på lv 6 var jag tvungen att försöka fly vilket jag lyckades med, både från Plutonium Dragon och Flying Frogs. Ska jag då få skatterna från att ha charmat Scary Clowns eller ska jag inte få nånting för att jag flydde? Vi bråkade ordentligt om detta och eftersom han är ägaren till spelet hade han sista ordet (står i reglerna), så jag fick inga skatter (för övrigt vann jag matchen ändå). Tacksam för svar från sakkunniga. Och en sak till: Kortet Deck of too many Things, är det kasta hela handen eller kasta valfritt antal kort? Det står ju trots allt på kortet: "discard any or all of the cards in your hand", vilket, enligt min mening, betyder kasta några/något eller alla kort i handen. Hur ska det vara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ogri Skrivet 9 April 2006 Rapport Dela Skrivet 9 April 2006 inget jag har testat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ratchet Skrivet 10 April 2006 Rapport Dela Skrivet 10 April 2006 har inte heller testat, funkar det på nåt sett som pokemon eller :meddum: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ouagadougo Skrivet 11 April 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 11 April 2006 Nja, inte riktigt, man slåss mot monster , men det är monster inte andra spelares monster (oftast). Och så kör med bara en lek istället för varsin. Och det är mycket roligare än pokemon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ratchet Skrivet 12 April 2006 Rapport Dela Skrivet 12 April 2006 är det liksom lite som ett rollspel också då eller? det verkar rätt kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.