Hoppa till innehåll

En Sista Sattsning


Trasheye

Rekommendera inlägg

kan inte nintendo sattsa på att göra ett STORT spel istället för att tex göra remakes som fire red....... lr den tanken jag hade..så blir det nästan en remake ändå..

jag tyckte silver och guld va bäst för det va ganska långt...så...kan dom inte göra ett spel...där man börjar i röd och grön versionen och sedan åker man till guld/silver...och sedan till ruby/saphire..det skulle bli ett grymt långt och kul spel...tror jag iaf..man har iaf en jekla massa att göra då:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle bli förfärligt dyrt isåfall. Löner, matriella kostnader, datorkraft, e.t.c. Det skulle kosta Nintendo en förmögenhet, och om det skulle vara något värt det för dem så skulle spelet antagligen kosta mer än 1000kr. Därför tjänar de mer på att göra kortare spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst tvspelsrobert3

kan inte nintendo sattsa på att göra ett STORT spel istället för att tex göra remakes som fire red....... lr den tanken jag hade..så blir det nästan en remake ändå..

jag tyckte silver och guld va bäst för det va ganska långt...så...kan dom inte göra ett spel...där man börjar i röd och grön versionen och sedan åker man till guld/silver...och sedan till ruby/saphire..det skulle bli ett grymt långt och kul spel...tror jag iaf..man har iaf en jekla massa att göra då:D

 

Tror du att Nintendo kommer att läsa tråden? Visst kan man önska men jag tror inte det.(Onödig tråd föresten)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det är en bra ide, men som kola king sa: Det blir för dyrt om dom ska ta alla gamla spel och göra ny grafik, sätta in alla nya pokemon mm.

men visst vore det kul, det blir ju blir typ som Sims full edition eller vad det heter, alla spel i ett!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle bli förfärligt dyrt isåfall. Löner, matriella kostnader, datorkraft, e.t.c. Det skulle kosta Nintendo en förmögenhet, och om det skulle vara något värt det för dem så skulle spelet antagligen kosta mer än 1000kr. Därför tjänar de mer på att göra kortare spel.

 

Ehrrrmm... Jag tror inte det. Det skulle mer än väl få plats i ett DS-spel. Det är klart att det kostar mer, men inte mer än en femtiolapp skulle möjligtvis kunna läggas till.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst tvspelsrobert3

Jga tror det skulle få plats väldigt bar i ett GBA spel också men en 50lapp är ganska mycket extar om du ska göra några 100tusen spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kolla in Eric H 's tråd: Ännu ett nytt pokémon spel (eller nåt heter den), för han gör ett pokemon spel där man kan åka mellan världarna (tror ja) nåt sånt iaf, plus att han har kommit på en ny värld "Ulrira", ja ni får kolla upp resten själva!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst tvspelsrobert3

kolla in Eric H 's tråd: Ännu ett nytt pokémon spel (eller nåt heter den), för han gör ett pokemon spel där man kan åka mellan världarna (tror ja) nåt sånt iaf, plus att han har kommit på en ny värld "Ulrira",  ja ni får kolla upp resten själva!!

 

Men för i h*lvete medion, vi snackar om att nintendo skulle göra ett till gba... Eric H,s spel ska göras till dator.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst tvspelsrobert3

ja rätt så. Hur många kommer få det? 50 pers som högst tror jag om man skickar vidare det till nån kompis. om man får det ens...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...