Den här disskussion har kommit upp i många debater och den ser liksom aldrig ut att få ett slut. Jag pratar självklart om den ultimata frågan: Vad är meningen med livet? Någon som vet, vem vet. Jag vill ha så många olika teorier på vad ni tror är meningen med livet. Min egna personliga teori är att alla har en egen speciell mening med livet. Alltså, vad är min mening med livet, jag vet inte det men jag hoppas att det blir något positivt i slutändan. Vad är nu eran mening med livet?
Meningen Med Livet
Meningen med livet...Egentligen så är allt vi är tänkta att göra är att överleva och fortplanta oss. Så på sätt och vis är livet rätt meningslöst egentligen, men man får göra det bästa utav det.
Att få uppleva kärleken :wub:
Har också tänkt på meningen med livet. Tror inte att det finns nån direkt mening, men för mig är det att leva ett bra liv.
Kola king har rätt. Meningen med livet är att fortplanta och överleve. Få människan att överleva :cool:
Meningen med livet..Ja vad är meningen med livet? Meningen med livet är kanske att dö? Att föröka sig? Att komma på meningen med livet? Att förgylla dagen för någon annan?
Jag tror, att meningen med livet är att göra vad man tror är rätt.
Jag vet inte vad mitt liv skapades för, men jag tror och hoppas att det var för att hjälpa andra i livets gång.
Har redan under mina 14 första år lyckats hjälpa rätt många deprimerade vänner genom svåra tider, och lyckats få igenom en egen stand up komedishow. (15 minuter! Dock i skolan, men ändå:P)
Så jag hoppas att mitt liv kommer gå ut på att glädja andra genom att få dom att skratta, och hjälpa dom genom att vara en bra vän.
Meningen med livet är att man ska hitta kärlek och skaffa barn så att ens släkte lever vidare i flera generationer.
meningen för buddihist\hinduist=dö meningen för livet för mig bli happy som f*n elr nåt vet inte
Ingen vet väl det korrekta svaret på vad meningen med livet är. Kanske att föröka sig. Döda varanadra eller bara finnas här. Tror själv inte att det finns nån speciell mening med livet.
Det verkar vara riktigt många som blandar ihop vad man vill göra av livet, vad som är meningen med livet och varför vi finns...
Vad är meningen med livet...? Att bara tänka tanken att meningen med livet är att hitta en tjej är absolut fel. Man måste sitta många år med att hitta svaret på den frågan.
Det är som en gungbräda. Om man lutar sig PYTTElite åt vad man vill göra av livet-sidan så har det ingenting med vad meningen med livet är. Detsamma är varför vi finns.
Man kan ju i vilket fall som helst fråga sig varför vi finns. Vi har ju ingen nytta i kretsloppet, vi dödar bara varandra och resten av världen. Jorden skulle klara sig mycket bättre utan oss. MEN varför finns vi när vi inte gör någon nytta? Det är en enkel frågeställning när det gäller meningen med livet. Och ingen har lyckats lista ut svaret än. Dock finns det många teorier om det.
Själv tänker jag mig att vi är något sorts virus som är programerade att förstöra. Våran kunskap växer, likaså förödelsen.
Jag vill bara påminna att det är omöjligt att komma ihåg något man kommit på angående detta om man inte skriver upp det någonstans. ;p
Livet har ingen mening förrän du ger det en mening. Meningen med livet är alltså, att ge ditt liv en mening.
Meningen med livet... ja... det är nog att ha roligt, uppleva kärlek och vänskap :)
Meningen med livet är............... 42!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nejdå ska vara lite seriös nu:
Meningen med livet är väl att vi ska ha kul ,man lever bara en gång(om man inte tror på något annat) så liksom spara inte pengarna! Använd dom för roliga saker kom igen! Låt oss ha kul!
Det mest demokratiska vi har här i världen är tiden. Därför ska man utnyttja den på bästa sätt.
↗ till inläggetRight on, sitt inte hemma å håll dina pengar i trygt förvarså liksom spara inte pengarna! Använd dom för roliga saker kom igen! Låt oss ha kul!
Ibland måste man spara pengar men då ska det vara till något bra.
Ha så kul som möjligt och varför inte ge bort lite pengar till de som har de sämre ställt ? Då blir ju också deras liv en smula bättre ;)
Meningen med livet är att leva livet, det går inte i repris.
Jag förstår att ni inte förstått vad jag menar. Vad är nu eran mening med livet?
Kom på en nu faktiskt. Jag vill verkligen resa en hel del runt världen. Uppleva olika kulturer och länder. Det hoppas jag är min mening med livet.
Men jag vill höra vad ni tror är eran? Inte andras eller vad som brukar förekomma. Detta är väl en evighets fråga egentligen men. Vad har man för önskningar om sitt liv egentligen?
Hehe, tänkte på en sak... nån här nämner att vi är till för att föröka oss, nån annan att vi är programmerade till ditt och datt...
Men samtidigt tror ni väl också att vi kom till av en slump.
Något som kommit till av en slump har väl ingen mening?
Själv... tja, vill hinna uppleva så mycket som möjligt här men har ingen brådska. Tar livet som det kommer, har inga direkta planer.
Har en hel evighet sen att uppleva det jag inte hinner här :)
Finns mer man kan skriva men det skulle bara bli nåt i stil med debatterna i andra trådar... så jag lämnar det vid det.
↗ till inläggetHehe, tänkte på en sak... nån här nämner att vi är till för att föröka oss, nån annan att vi är programmerade till ditt och datt...
Men samtidigt tror ni väl också att vi kom till av en slump.
Något som kommit till av en slump har väl ingen mening?
Själv... tja, vill hinna uppleva så mycket som möjligt här men har ingen brådska. Tar livet som det kommer, har inga direkta planer.
Har en hel evighet sen att uppleva det jag inte hinner här :)
Finns mer man kan skriva men det skulle bara bli nåt i stil med debatterna i andra trådar... så jag lämnar det vid det.
Ja vi kom bara till av en ren slump och meningen med livet är att föröka sig för att människan ska leva vidare.
↗ till inläggetFörsöker du få folk att skänka pengar till dig ;) Fattiglapp.så liksom spara inte pengarna! Använd dom för roliga saker kom igen! Låt oss ha kul!