💬
Logga in
Fuska.se

Meningen Med Livet

157 svar · startad · 🔒 låst

Nivå 12 · Mästerfuskare

jag visste inte att du var anarkist....

30 Apr 2006
↗ till inlägget

Meningen med livet är att hitta meningen med livet. När man har hittat meningen, så dör man.

Så är det bara i Liftarens guide till galaxen böckerna.
10 May 2006
Nivå 3 · Lärling

Jag tycker vi borde flytta tråden till ett annat forum.

Nivå 0 · Nykomling

Meningen med livet är helt klart att fortplanta sig, det är hela meningen med livet.

Men varför fortplanta i all evighet. All denna fortplantning borde väl ha någon mening?

Nivå 0 · Nykomling

Ja det är en del som den som skapade oss gjorde fel.. Själv så har jag ingen aning varför all dess fortplanting, Vi kommer att utrota oss själv så börjar allting om det är nog meningen.

11 May 2006
Nivå 5 · Fuskare

Allt vad alla livsformer håller på med är att överleva och fortplanta sig. Alltså, enda anledningen till att vi är här är att sprida vår säd vidare så att arten överlever. Ganska meningslöst alltså.

Nivå 0 · Nykomling

Vad händer sen när vi har fyllt upp hela våran jord då? vad händer då? Kommer det komma någon sjukdom som "Digerdöden" eller "Pesten" som utrotar ett par hundra miljoner?

Nivå 5 · Fuskare

Inte vet jag, hungernöden fixar väl det antar jag. Eller så åker vi och hittar resurser på andra planeter.

Nivå 0 · Nykomling

Hungernöden fixar ganska mycket men det ökar för fort, vi skulle behöva hitta resurser på andra planeter inom 100 år och det kommer vi inte hinna tror jag.

Nivå 5 · Fuskare

Nä, knappast. De övriga planeterna i vårt solsystem har inte så mycket att ge.

Nivå 0 · Nykomling

Exakt vi kommer nog att dö ut antagligen av kärnvapenkrig eller av att vi blir helt enkelt för många.

Tänkte bara lägga till här att den här tråden är om mening med livet, inte om undergången. :-)

Meningen med livet måste vara evigheten. Allting ska fortsätta i en evighet. En evighet av fortplantning t.ex.

Nivå 0 · Nykomling

Jo jag vet katten men vi måste spektulera lite om vad som händer när våran fortplatning fyllt upp hela jorden.

13 May 2006

Exakt som Mellanmjölk sa i ungefär : Du ger ditt liv en mening.

Nivå 5 · Fuskare

Meningen med livet är väl att leva?

19 May 2006
Nivå 5 · Fuskare

Att överleva och fortplanta sig är den enda riktiga anledningen till att vi föds. Sen har vi människor än ganska bra hjärna och kan därmed göra något av våra liv till skillnad från andra djur som bara överlever och fortplantar sig, och ibland leker lite under de yngre åren.

Tyvärr har vissa hjärnor förstört en hel del.

21 May 2006
Nivå 4 · Lärling

ja det är synd...

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling

Meningen med livet är att förnya och revolutionera.

🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.