💬
Logga in
Fuska.se

Så Skapar Du En Riktig Server.

50 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling

En av dem enklaste guiderna någonsin. jag rekommenderar denna väldigt mycket! HAr alltid funkat för mig, aldrig något krongel mycket bra beskrivningar :D har nog instalerat detta 10 gånger nu för har tatt bort det så fort ja blir tröt på att ha server uppe men en mycket bra guide

15 May 2008
Nivå 0 · Nykomling

jag hittar inte HLDS.exe. i HLSERVER vad har hänt??

21 May 2008
Nivå 0 · Nykomling

riktigt bra hjälp!

har dok ett problem!

nu när jag gjort exakt som det står,

så står det bara när jag ska trycka på start server: HLDS Launcher har slutat att fungera

vad äre för fel måste ha hjälp snabbt!!

så här blir det!?

post-77206-1211351821_thumb.jpg

26 May 2008
Nivå 0 · Nykomling

Tja, gjort det där CMD vid Start>kör, skrivit rätt och allt! men när den komma typ till 98% står det connection reset, sunsock nått, error 10054. connection reset by peer. hur ska jag göra? :huh: snälla, säg vad jag måste göra! maila [email protected]!

17 Jun 2008
Nivå 0 · Nykomling

EDIT - Äh, fick det att funka..

Senast ändrad:

21 Jun 2008
Nivå 0 · Nykomling

vist funkar serven till internet?? och man kan skriva in commands i consolen??

8 Aug 2008
Nivå 0 · Nykomling

Annars är det bara att installera dedicated servern man har i steam tools.

20 Aug 2008
Nivå 0 · Nykomling

Bra guide funkar helbra ;)

4 Oct 2008
Nivå 0 · Nykomling

Jag får inte min att funka. Jag har inte laddat ner allt men har skaffat så det att bara börja starta och spela. Vet nån som kan va fel? Det står att servern inte hittas. Men är det IP som står i HLDS som man ska skriva in i favoriter?

5 Oct 2008
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Jag får inte min att funka. Jag har inte laddat ner allt men har skaffat så det att bara börja starta och spela. Vet nån som kan va fel? Det står att servern inte hittas. Men är det IP som står i HLDS som man ska skriva in i favoriter?

Följ en av dessa och testa,

Installationsfil: http://guider.serverhjalpen.info/visit_link.php?id=31

Manuell: http://guider.serverhjalpen.info/visit_link.php?id=4

Nej, det är din interna IP som endast du kan använd, du hittar IP'n som dina kompisar ska ha här, http://www.minip.nu

15 Oct 2008
Nivå 0 · Nykomling

HAR LADDAT NER SPELAT KOMMER DET ATT FUNKA ÄNDÅ??????

Nivå 0 · Nykomling
20 Oct 2008
Nivå 0 · Nykomling

ehhh jag gjorde en serv men den va bara lan????????? hjälp!!!

27 Oct 2008
Nivå 0 · Nykomling

Precis, Det är något skumt. Jag kunde inte röra musen. Kom upp någon varning, Men cs han starta så varningen försvann. Han alltså inte se den. Men min brosa kom in och skulle testa (annat steam acc) så funkade hans mus helt okej. Alltså måste det vara fel för mig?

29 Oct 2008
Nivå 0 · Nykomling

den var bra

Men det är ju ett problem nu föritden steam upptaderades så man kan inte joina sin egna server längre :S

31 Oct 2008
Nivå 0 · Nykomling

Bra guide, men om jag delar internet med min brors dator, kommer det funka att skapa en server? Min kompis har sagt att det inte går om man delar internet. Svara så snabbt ni kan för jag är sugen på att skapa min egen server :(

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Bra guide, men om jag delar internet med min brors dator, kommer det funka att skapa en server? Min kompis har sagt att det inte går om man delar internet. Svara så snabbt ni kan för jag är sugen på att skapa min egen server :(

Du menar via en router? Du kan såklart skapa en server om du har router, dock behöver du öppna den port som du använder till servern.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Du menar via en router? Du kan såklart skapa en server om du har router, dock behöver du öppna den port som du använder till servern.

Ja, via router. Jag är lite nybörjare på router och sånt. Vad menar du med dock behöver du öppna port som du använder till servern?

1 Nov 2008
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Ja, via router. Jag är lite nybörjare på router och sånt. Vad menar du med dock behöver du öppna port som du använder till servern?

http://guider.serverhjalpen.info/visit_link.php?id=20

30 Nov 2008
Nivå 0 · Nykomling

Niice guid (';

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in