Gäst BondaKransDans Skrivet 19 April 2006 Rapport Skrivet 19 April 2006 Hej Detta är den första guide om hur man installerar VHE (Valve Hammer Editor)! Först ska du ladda ner programmet härifrån Denna länk! Sen ska du installera programmet och öppna det. Sen klickar du Tools-->options... Sen går du till Game Configurations. Sen: 1:Klicka under Configuration-->Edit-->Add Sen skriver du CS sen Ok. 2:Klicka sen under Game Data Files-->Add Sen navigerar du dig till C:/Program/Valve Hammer Editor/fdg/counter-strike/halflife-cs.fgd. 3:Sen under Game Executable Directory-->Browse... Sen naviger dig till C:\Program\Steam\SteamApps\dittkonto@domain\counter-strike 4:Sen under Mod Directory C:\Program\Steam\SteamApps\karomassudi123\counter-strike\cstrike 5:Sen under Game Directory C:\Program\Steam\SteamApps\karomassudi123\counter-strike\Valve Sen går du till Build Programs-->Configuration väljer du CS 1:Sen under Game executable C:\Program\Steam\SteamApps\ditt konto\counter-strike\hl.exe 2:Sen under CSG executable C:\Program\Valve Hammer Editor\tools\qcsg.exe 3:Sen under BSP executable C:\Program\Valve Hammer Editor\tools\qbsp2.exe 4:Sen under VIS executable C:\Program\Valve Hammer Editor\tools\vis.exe 5:Sen under Rad executable C:\Program\Valve Hammer Editor\tools\qrad.exe 6:Sen under Place compi... C:\Program\Steam\SteamApps\dittkonto\counter-strike\cstrike\maps Sen går du till textures-->Add Wad (det här behöver du halflife 1 installerad) 1:Navigera dig till C:/Sierra/Half-life/valve och klickar halflife.wad (du kan ta andra textures om du vill). Nu e det slut och du kan klicka CTRL+N för att börja göra maps! För att göra en bana måste du klicka F9. Sen får du börja spela!!! Kommentera gärna under och hjälp får du om du addar mig på [email protected]!! SKRIV INTE FRÅGOR I ÄMNET!!! ANNARS EDITERAR JAG BORT HELA ÄMNET!! Tack för mig och här e min bana om ni vill spela Här
BloodMan Skrivet 19 April 2006 Rapport Skrivet 19 April 2006 men om nån inte fattar då? kan inte dom få fråga då?
Gäst BondaKransDans Skrivet 19 April 2006 Rapport Skrivet 19 April 2006 men om nån inte fattar då? kan inte dom få fråga då? jo i msn :rolleyes:
Rekommendera inlägg