💬
Logga in
Fuska.se
Läs innan du skriver — Sommaruppdatering 2026 →

Super Size Me.

183 svar · startad

Trådstartare #1

När jag sitter och tittar på teve så här på lördagkvällen så slår jag över på kanal 2, där de visar hur en kille i usa, som hade perfekt hälsa och mådde jätte bra, var nästan aldrig sjuk , hur kan i en månad bara äter mcdonalds mat, han äter 5 måltid om dagen, alla på mcdonalds. en månad senare har han gått upp flera kilo och hans risk för hjärt problem hade ökat med över 100 %.

Han stämmde mc donalds sen.

Men nu undrar jag vad ni tycker, vems fel är det med all övervikt ?

Är de företagen som skapar all fettma mat, låter oss se den i reklamerna och får hura hur billigt det är o hur snabbt de går. Fast de egentligen är onyttigt och fullt med saker som skadar hälsan extremt.

Eller är det personerna som äters fel, att de klagar över att de inte hinner eller orkar laga mat, Men sen när de blir överviktiga säger att du blivit lurade och har blivit förda bakom ljuset av snabbmatsföretagen.

23 Apr 2006

vi fick se den i skolan under en hälsovecka en gång.

själv anser jag att det är den som blir överviktig som får skylla sig själv, jag menar de KAN faktiskt skita i mcdonalds och äte nyttigt istället, eller byta stripsen mot minimorötter och ta en sidesallad men inte f*n gör de det?

sedan har jo iofs snabbmatsföretagen ett ansvar, varför finns t.ex. Supersize i USA om det inte behövs någon annanstans i världen?

Exakt. Såg den filmen också. McDonalds tog bort Super Size storleken sex veckor efter att filmen visats i USA. Oc visste ni att den minsta storleken på pommes frites i USA är den största storleken i Frankrike? Rätt kul...

Karamellkungen

Jag såg på filmen hemma en gång och jag tyckte att den var intressant. Om man äter mycket onödig mat och man börja lägga på sig. Om man har lite för mycket fläsk på magen när man är i tonåren eller vuxen varför inte sluta äta onyttig mat och motionera?

Folk som fortsätter äta och äter trots varningar får skylla sig själva...

Trådstartare #5
↗ till inlägget

, eller byta stripsen mot minimorötter och ta en sidesallad men inte f*n gör de det?

dem sa faktiskt att salladen inehåller också socker, inte liak mycket, men salladen är mer onyttig än nyttig på mcdonalds

Karamellkungen

Försöker att skära ner på godiset men det är inte lätt. Ska simma mycket och motionera nu till sommaren... Ska börja nästa vecka till och med. Försöker äta ett äpple då och då, äta mycket grönsaker i skolan etc.

Asså man måste kanske tänka sig för vad man äter här i livet så man inte blir fet.

Ät bara godis på lördagar t.ex.

Och om man äter på McDonalds varje dag i veckan får man f*n tänka om..!!!

@ Presentation: Börja med tuggummi istället det funkar för mig.

Senast ändrad:

Karamellkungen

Har börjat med en ny trend. Bara äta godis på lördagar. Men är inte tuggummi onyttigt? Eller består det var ingenting eller?

↗ till inlägget

Har börjat med en ny trend. Bara äta godis på lördagar. Men är inte tuggummi onyttigt? Eller består det var ingenting eller?

Kåda är nyttigare.

Har inte sett videon men jag kan svara på din fråga. Det är personernas fel som äter på McDonald's (som är jäkligt vidrigt).

Visste ni att en Big mac innehåller ca 13% socker? En genomsnittslig amerikan äter 3 måltider i veckan på mcdonalds, det var lite info.

Karamellkungen

Det finns extremt många Mc Donalds matställen i USA. Man kan ju knappt gå runt ett hörn innan man ser Mc Donalds. Konstigt att många äter på Mc Donalds? Tyvärr inte...

↗ till inlägget

ät V6 eller Extra.

Karamellkungen

Ska börja med det om jag börjar få sug efter det...

Super Size Me borde visas på någon lektion redan i 5/6:an i skolan. Ungar fattar ju inte vad som har inträffat. En dag smala en annan nästan tjock... >:

Asså mcdonalds gör mig äcklad, skitiga lokaler, asfet mat, och tjockisar som sitter och gluffsar i sig mer å mer. Urgh..

Tycker att det är kundernas fel att över huvudtaget äta på Mc Donalds, har ni frågat Ronald McDonald om det var meningen med födelsedags-party på Mc Donalds? Svar : Nej.

24 Apr 2006
Moderator Moderator

Skyll inte på McDonalds. Ingen tvingar någon att äta där.

Karamellkungen

Men varför måste det finnas skitaffärer som McDonalds? Kan det inte finnas liknande affärer med nyttig mat. Det skulle vara jättebra. Klart jag skyller på McDonalds dem affärerna finns överallt i USA. Det är en stor anledning till att många är överviktiga i USA. Det finns för många snabbmatsaffärer i USA.

=(

Karamellkungen

Ja det är klart att man får skylla sig själv om man röker för mycket eller äter för mycket skräpmat, men samtidigt hade det funnits mindre saker som lockade hade vi fått en värld med mindre fetma.

↗ till inlägget

Ska börja med det om jag börjar få sug efter det...

Super Size Me borde visas på någon lektion redan i 5/6:an i skolan. Ungar fattar ju inte vad som har inträffat. En dag smala en annan nästan tjock... >:

Håller med dig Presentation..!!! Att man ska visa den filmen i 5:an eller 6:an.

De tre tjockaste i min klass är liksom tjejer.

Tjejer brukar ju vara smalare än killar.

Eller vad tycker ni..??

Karamellkungen

Äter själv inte så mycket skräpmat. Tror tyvärr att fetma och beroende av skräpmat kommer att öka... :(

Amerikanerna förstås sig inte på mat, de tror att McDonalds är vanlig mat..

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in