Hoppa till innehåll

Super Size Me.


lundquist
 Dela

Rekommendera inlägg

Men varför måste det finnas skitaffärer som McDonalds? Kan det inte finnas liknande affärer med nyttig mat. Det skulle vara jättebra. Klart jag skyller på McDonalds dem affärerna finns överallt i USA. Det är en stor anledning till att många är överviktiga i USA. Det finns för många snabbmatsaffärer i USA.

 

=(

 

Det är ett knivigt probelm. Jag håller med dig lite men ändå inte. McDonalds borde ha nyttig mat också då hade man kunnat välja mellan onyttig och nyttig mat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 183
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jo det är klart att man inte blir tvingad och äta där. Men med tanke på att det är så lättillgängligt skräpmat i USA speciellt så är det inte så konstigt att Fetma är så pass vanligt. Fetma lär öka inte minska, snabbmatskedjor blir riktigt rika på sin skräpmat.

 

Varför finns skräpmat? Det är sorgligt... :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ENGULBanaaAaAaN

Presentation: Det finns nyttig mat som är bra mycket godare än McDonald's alltså skulle de kunna ha såna "skräpmatskedjor". Men McDonald's får vara kvar om de vill de och amerikanarna (och många andra) får äta hur mycket de vill och bli feta.

 

PS. Hatar McDonald's "mat".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Super Size Me borde visas på någon lektion redan i 5/6:an i skolan. Ungar fattar ju inte vad som har inträffat. En dag smala en annan nästan tjock... >:

 

nja jag tror inte att det skulle förändra någonting genom att visa den för 5:or och 6:or.

dels för att dom inte förstår och dels för att man oftast inte gör beslut som förändrar livet vid den åldern.så nej,den filmen ska man då visa för gymnasie elever.

 

Det är igentligen både mcdonalds och folkets fel...mcds reklam påverkar ens barn som sedan kan tjuta halsen av sig bara för att dom inte får åka dit,och med det så tar man med sig ungen tillslut bara för att få slut på det...men då är ungen fast och vill gå till mcd varenda dag...så jag tycker att dom inte ska få göra mcd reklam för barn.

Redigerat av sboy2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men varför måste det finnas skitaffärer som McDonalds? Kan det inte finnas liknande affärer med nyttig mat. Det skulle vara jättebra. Klart jag skyller på McDonalds dem affärerna finns överallt i USA. Det är en stor anledning till att många är överviktiga i USA. Det finns för många snabbmatsaffärer i USA.

 

=(

 

 

Borde? Hallå! Det är ett privat företag! De kan göra vad de vill.

 

Ingen ska hacka på dem, ingen behöver äta där. Passar det inte så lev på morötter då!

 

McDonalds har sjukt små portioner... :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men varför måste det finnas skitaffärer som McDonalds? Kan det inte finnas liknande affärer med nyttig mat. Det skulle vara jättebra. Klart jag skyller på McDonalds dem affärerna finns överallt i USA. Det är en stor anledning till att många är överviktiga i USA. Det finns för många snabbmatsaffärer i USA.

 

=(

 

Jag både håller med dej och gör det inte.

Det är ett privat företag de får göra som de vill de är helt rätt tror jag.

Men de ska ändå inte locka barn att äta där varje dag.

Visseligen är det gott och små portioner men samtidigt onyttigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Att tjäna pengar på barn skall ej vara tillåtet. De vuxna skall kunna göra sina egna beslut, men ett sätt att minska vuxnas konsumtion av ohälsosamma produkter vore en "fettskatt". Den borde vara så stor att priserna på onyttig mat går om den nyttiga, för i dagsläget är sanningen den att ekologisk och fettsnål mat är dyrare. Pengarna från fettskatten skulle kunna användas till motionskampanjer och dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...