Hoppa till innehåll

Super Size Me.


lundquist
 Dela

Rekommendera inlägg

När jag sitter och tittar på teve så här på lördagkvällen så slår jag över på kanal 2, där de visar hur en kille i usa, som hade perfekt hälsa och mådde jätte bra, var nästan aldrig sjuk , hur kan i en månad bara äter mcdonalds mat, han äter 5 måltid om dagen, alla på mcdonalds. en månad senare har han gått upp flera kilo och hans risk för hjärt problem hade ökat med över 100 %.

Han stämmde mc donalds sen.

 

Men nu undrar jag vad ni tycker, vems fel är det med all övervikt ?

Är de företagen som skapar all fettma mat, låter oss se den i reklamerna och får hura hur billigt det är o hur snabbt de går. Fast de egentligen är onyttigt och fullt med saker som skadar hälsan extremt.

Eller är det personerna som äters fel, att de klagar över att de inte hinner eller orkar laga mat, Men sen när de blir överviktiga säger att du blivit lurade och har blivit förda bakom ljuset av snabbmatsföretagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 183
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

vi fick se den i skolan under en hälsovecka en gång.

 

själv anser jag att det är den som blir överviktig som får skylla sig själv, jag menar de KAN faktiskt skita i mcdonalds och äte nyttigt istället, eller byta stripsen mot minimorötter och ta en sidesallad men inte f*n gör de det?

sedan har jo iofs snabbmatsföretagen ett ansvar, varför finns t.ex. Supersize i USA om det inte behövs någon annanstans i världen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag såg på filmen hemma en gång och jag tyckte att den var intressant. Om man äter mycket onödig mat och man börja lägga på sig. Om man har lite för mycket fläsk på magen när man är i tonåren eller vuxen varför inte sluta äta onyttig mat och motionera?

 

Folk som fortsätter äta och äter trots varningar får skylla sig själva...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså man måste kanske tänka sig för vad man äter här i livet så man inte blir fet.

Ät bara godis på lördagar t.ex.

Och om man äter på McDonalds varje dag i veckan får man f*n tänka om..!!!

@ Presentation: Börja med tuggummi istället det funkar för mig.

Redigerat av Santa_Claus_Driver
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ENGULBanaaAaAaN

Har börjat med en ny trend. Bara äta godis på lördagar. Men är inte tuggummi onyttigt? Eller består det var ingenting eller?

 

Kåda är nyttigare.

 

Har inte sett videon men jag kan svara på din fråga. Det är personernas fel som äter på McDonald's (som är jäkligt vidrigt).

 

Visste ni att en Big mac innehåller ca 13% socker? En genomsnittslig amerikan äter 3 måltider i veckan på mcdonalds, det var lite info.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...