Hoppa till innehåll

PS2-spelstips...


Dimitri

Rekommendera inlägg

Jag kan tipsa om ett till spel.. Kingdom hearts, alltid ett suveränt spel! Har sjäv klarat det...

 

Handling:

 

 

Spelet handlar om en ung pojke som heter Sora som bor på en liten ö. Där tillbringar han mest dagarna till att leka med sina vänner Riku och Kairi. En dag har Sora en mardröm där han blir överfallen av en massa monster och en gigantisk skugga. Efter några vilda strider vaknar han dock upp på stranden väldigt förvirrad över om drömmen verkligen var en dröm.

 

De tre vännerna bestämmer sig en dag för att de ska lämna ön för att upptäcka nya världar men den dagen de skall åka går något snett. Självaste himlen öppnar sig och Soras mardröm kommer till liv. Hela ön blir överfallen av små monster och den stora skuggan också. Det hela slutar med att de tre vännerna skiljs från varandra och vår hjälte hamnar i en stad i en helt annan värld.

 

Ungefär samtidigt som allt detta sker går larmet i palatset där kungen Musse Pigg, trollkarlen Kalle, krigaren Långben och alla de andra håller till. Utan att meddela sina undersåtar har kungen begett sig iväg för att bekämpa ondskan. Innan han gav sig iväg skrev han dock ett brev där han gav Kalle och Långben i uppgift att finna bäraren av Nyckelsvärdet. Bäraren av nyckelsvärdet valdes av nyckelsvärdet själv och bäraren råkar vara vår hjälte. Han är den utvalde och den enda som kan sätta stopp för ondskan som nu hotar alla världar.

 

http://www.reclandet.nu/ps2/2002/egmont/bilder/kingdom_hearts.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Scratch, är det så sjyst att motivera på det sättet? Om jag lägger ett spel tips måste du kritisera det då? det är ditt val, men det är ändå inte så sjyst..

 

Och du, det är barnsligt kan man tycka i början, men när man kommer in i spelet är det absolut tvärtom, det är super.. Och vet du vad, jag är inte så känslig men när jag klarade Kingdom Hearts, och såg slut filmen, då började jag faktiskt gråta.. Det är sorgligt, och jag hade kommit in i spelet så mycket och allt, riktigt bra spel, jag vågar säga att det är det andra bästa äventyrs spelet för mej efter Zelda..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
×
  • Skapa ny...