Hoppa till innehåll

Jorden Nya Mars?

isMaNnen

Rekommendera inlägg

Såg idag ett väldigt intresant program på kanal 5..

Det var om att jordens magnetfält skyddar oss mot solden och andra farliga strålningar..

och magnetfältet håller på att försvinna och gå åt fel håll! (polerna byter plats) då menar jag inte den geograpiska polerna..

Och de kommer göra så att magnetfältet stannar och då kommer de bli farligt och man kommer möta samma öde som mars.. för dem tror de var de som hände med mars och den "Fryste" mycket fortare för att den var mycke mindre

en forskare tror att de finns uran och magnesium (är inte säker om de var magnesium) finns imitten av gjorden (kärnan) och jorden håller på att få slut på uran och de är därför magnetfältet bara blir mindre och mindre tror han.

Om detta kommer hända om 100 år, 100 år kanske 1 miljon år vet man inte!

Fast man vet att magnetfältet REDAN åker åt fel håll och försvagats mest i medelhavet..

Vad kommer hända? Allt kommer dö ut. av alla solstrålningar och man kommer se norrsken över hela jordklotet för planeten "förvirrar" sig själv och då far magnetfältet så att man kommer kunna se norrskenet i tex paris.

kommer jorden bli framtidens mars? vemvet.. kommer mänskligheten överleva?

God bless you all! :P

Redigerat av Mellan_mjölken
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej. Magnetfältet byts regelbundet ut, och det har hänt många gånger i jordens historia. Senaste gången det hände var för ca 600 000 år sedan, och det brukar normalt ska oftare. Det är helt normalt, men det kommer att störa magnetfältet i några år. fast inte så mycket att det skadar människor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg idag ett väldigt intresant program på kanal 5..

Det var om att jordens magnetfält skyddar oss mot solden och andra farliga strålningar..

och magnetfältet håller på att försvinna och gå åt fel håll! (polerna byter plats) då menar jag inte den geograpiska polerna..

Och de kommer göra så att magnetfältet stannar och då kommer de bli farligt och man kommer möta samma öde som mars.. för dem tror de var de som hände med mars och den "Fryste" mycket fortare för att den var mycke mindre

en forskare tror att de finns uran och magnesium (är inte säker om de var magnesium) finns imitten av gjorden (kärnan) och jorden håller på att få slut på uran och de är därför magnetfältet bara blir mindre och mindre tror han.

Om detta kommer hända om 100 år, 100 år kanske 1 miljon år vet man inte!

Fast man vet att magnetfältet REDAN åker åt fel håll och försvagats mest i medelhavet..

Vad kommer hända? Allt kommer dö ut. av alla solstrålningar och man kommer se norrsken över hela jordklotet för planeten "förvirrar" sig själv och då far magnetfältet så att man kommer kunna se norrskenet i tex paris.

kommer jorden bli framtidens mars? vemvet.. kommer mänskligheten överleva?

God bless you all! :P

Har ingen riktig åsikt om detta, men jag bryr mig inte, jag tror ändå allt liv är borta redan, när det händer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...