Hoppa till innehåll

Hjälp! Har Fått Et Virus!


Gäst undeadmaster
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Sandkaka

Emulatorer och homebrews är ibland enligt antivirusprogram "virus" vilket dom inte är...

Vad heter virusfilen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet bara ett virus,testat av F-SECURE,det är någon fil i images som du kan ladda upp,och din PSP stängs av. Nu har själva viruset installerats tror jag. Nästa gång du försöker viewa den stängs den av igen. Han som testade den försökte sätta på den. Men det gick inte. PSP:n blev brickad. Så akta dig,jag tror denna erasar din root,och tar bort de filerna som krävs för PSP att fungera. Det finns virus,och dom kan man faktiskt få genom att browsa sider med PSP internet,min kompis fick själv ett virus,det gjorde så att när du satt in en UMD eller körde ett spel som någon kompis hade skickat över,så kom det istället fram en skärm med en demon som bakgrund och det kom text som sa:

 

YOU HAVE A VIRUS. DOWNLOAD PSP SECURITY TO FIX THIS.

 

Och sen stog någon URL. Han gick in på sidan med PSP:n,laddade ner den och något ÄNNU VÄRRE hände. Det stog ett fönster som visade att den tog bort dom "vitala" filerna på PSP:n. Han kollade med sin USB kabel,och dessa filer var borta. Han fick ersätta PSP:n,och nu använder han nästan inte sin PSP intern et längre. Så,först och främst,förklara hur du vet att det är ett virus,och sen vad den gör,PM:a mig.

 

MVH/

Merimi

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...