💬
Logga in
Fuska.se

Hjälp Mig Med Denna C++ Kod Snälla.

47 svar · startad

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Jag försökte göra ett program som anropade en användar definierad funktion som tar ett avstånd i ljus år som argument och returnerar avståndet i Astronomiska enheter. Och jag skulle använda typen double.

MEN SOM VANLIGT GÖR JAG ALLTID FEL :angry:

p.s jag läser boken C++-porgramering femte upplagan

men stephen prata.

edit: och jag fattar ingenting av den boken

Det är samma bok som jag läser, och den är faktist bra.

Jag håller med om att den använder "konstiga" ord och är mer inriktad för äldre personer, men den fungerar.

Förstår inte hur du lyckas göra fel om du skriver av koden från boken? Det är väl i stort sätt omöjligt.

Men, dom skriver inte cin.get(); (2 gånger) i boken, så lägg till det om du nu skriver av.

Nivå 7 · Fuskare

nu har jag inte samma bok som er, men om koden i boken inte funkar, så kolla om du har skrivit av den rätt, eller så kollar du i dem första och sista sidorna om det finns någon hemsida till boken. Annars går du in på bokens förlag, går till bokens sida, och kollar om de finns nån sida där de står att han har skrivit något fel på någon kod. Detta funkade med min

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #43

Ja men varför fick jag error om summa? det var meningen att jag skulle använda typen double och si och så. jag fattar ingenting

Nivå 7 · Fuskare

ingen aning jag har inte orkat läsa igenom hela tråden efter att ja va inaktiv i nån vecka ^^

Nivå 5 · Fuskare

jag vet nog inte

Nivå 7 · Fuskare

va bra att du skriver det blizzey... ;)

Nivå 3 · Lärling

Sedan kan du även ladda ner kodexempel till bokens olika kapitel.

Kan vara bra och kolla och se om det är några skillnader m.m.

ftp://ftp.pagina.se/disketter/20835/kodexempel.zip

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #48

okej tack för länken

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in