Du e ett genie. tack. men hur gör man för att gå fram ovh tillbaka. fattar inte riktigt. och jag tycker att boken förklarade det dåligt??
JAG TROR JAG BLIR GALEN FÖR h*lvete!!!! ALLTING JAG SKRIVER E FEL: OCH BOKEN TOTALT IN I h*lvete SUGER >;(. DEN j*vla k*k BOKEN BESKRIVER JU INTE HUR MAN GÖR: JAG HAR LÄST SAMMA STYCKE TEXT 30 j*vla GÅNGER! Jag blir as less på detta. Orkar f*n inte hålla på med C++ längre om precis allt jag gör går fel.
Här e koden.
#include<iostream>
void grader(void);
int main()
{
using namespace std;
grader();
cin.get();
cin.get();
return 0;
}
void grader(void)
{
using namespace std;
int grader2
int grader1
cout << " gör det du vet ";
cin >> grader1;
grader2 = 1,8 x grader1 + 32
cout << " Så här många fahrenheit är det antal celsius grader du skrev in.";
cout << fahrenheit << endl;
}
cin.get();
cin.get();
Allt jag gör blir FEL!
EDIT: Här e min j*vla cp lista på alla s*tans j*vla errors jag får. JAG BLIR SÅ j*vla ARG :angry:
17 D:\Program2\Dev-Cpp\test 2.cpp expected primary-expression before "int"
17 D:\Program2\Dev-Cpp\test 2.cpp expected `;' before "int"
21 D:\Program2\Dev-Cpp\test 2.cpp `grader1' undeclared (first use this function)
(Each undeclared identifier is reported only once for each function it appears in.)
23 D:\Program2\Dev-Cpp\test 2.cpp `grader2' undeclared (first use this function)
23 D:\Program2\Dev-Cpp\test 2.cpp expected `;' before "x"
26 D:\Program2\Dev-Cpp\test 2.cpp `fahrenheit' undeclared (first use this function)
26 D:\Program2\Dev-Cpp\test 2.cpp At global scope:
28 D:\Program2\Dev-Cpp\test 2.cpp expected constructor, destructor, or type conversion before '.' token
28 D:\Program2\Dev-Cpp\test 2.cpp expected `,' or `;' before '.' token
29 D:\Program2\Dev-Cpp\test 2.cpp expected constructor, destructor, or type conversion before '.' token
29 D:\Program2\Dev-Cpp\test 2.cpp expected `,' or `;' before '.' token
D:\Program2\Dev-Cpp\Makefile.win [build Error] ["test 2.o"] Error 1
JAG BLIR SÅ j*vla FÖRBANNAD :angry:
EDIT: märkte att cin.get();
låg utanför en klammer så jag fixade detta. MEN h*lveteT FUNKAR FORTFARANDE INTE!!!!!!!!!!!!!!! det e meningen att jag ska konvertera celsius till
fahrenheit . men som vanligt funkar det inte!! j*vla h*lvete :angry: