Hoppa till innehåll

Ny Dator ?


gurreb
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej. jag ska köpa dena dator

 

 

Fakta

HP Pavilion d1182se, P4 560 3.4GHz HT, 1024MB RAM, 2x250GB HDD SATA, 160GB USB HDD, DVD, DVD-RW/DL, Geforce 6800 256MB TV-Out DVI PCI-Express x16, SB Audigy2 ZS, 10/100 NIC, Modem, Memory card reader, TV card, Loudspeakers, 6 USB, 2 Firewire, XP Home

 

 

och nu undrar jag hur länge dena dator hänger med om man till ex spelar spel ??.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok funderar ochså på att byta men pengarna räkte till deta. en ny hp dator är inte så värst billig. Men som sakt va kan man byta moderkort ??. det var nån som sa att man bara kan ha hp,s produkter med andra saker men i såna fall kan jag byta schassit sen ??. JÄTTE TACK SAM FÖR SVAR.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Tour

datorn håller nog till lanseringen av directx10 om du vill köra på medel grafik eftersom nvidia 6800 klassas som ett normal kort idag och 1 gb i ram är nog lite litet om några eller något år.

 

Märkesdatorer så som Dell och HP mm har en speciell kontakt på moderkortet som bara passar i deras chassin plus att skruvfästena brukar vara lite specialare på.

 

men min kompis har bytt moderkort i sin och det funka så det skiljer nog från dator till dator.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tills den går sönder, så klart! men jag skulle satsa på ett 512 mb grafik-kort istället för 256

 

Minnet är inte det enda som betyder något på grafikkortet.

Ett 128 MB kan vara BETYDLIGT mycket bättre än ett 512 MB.

 

Ett nVIDIA Geforce 6800 är grymt bra, det är bra som det är.

 

Och datorn i helhet kommer klarar alla spel till den pajar ;p

Inget fel med den.

Skulle gissa på att priset stiger sig mot nästan 15000:-?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Tour

Att säga att ett nvidia 6800 är grymt bra är att överdriva det var grymtbra för 1 år sedan men knappast nu när det både finns nvidia 7900 och ati x1900 som presterar 60 % bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...