Vitdom Skrivet 9 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Maj 2006 (redigerat) Hur tror ni att man kommer upp i c (299 792 458 m/s)? Jag tror att det har någonting med energin att göra.. Tillexempel.. man kan ju få fram energi med solljus med solceller.. Så fordonet måste ha flera miljoner mer energi-förbrukning. Det pga att ljuspartiklar typ inte väger något.. Men en bil ca 1000KG.. Jag tror också att fordonet måste vara extremt upphettad för att klara av hastigheten.. det för att varma atomer/monekyler rör sig snabbare! Det enda jag vet som klarar av extremt höga temperaturer är Titan.. Men man måste ju också ha skydd mot G-kraften som uppstår mot männsikan i c det blir nog väldigt väldigt mycket! :P Så.. Vad tror ni? OBS!!!! :D Jag frågade min Fysik, Biologi, Kemi lärare om en del av min teori... Hon sa att det faktiskt var så! Jag frågade så här: " Om man tar en mycket kall sten och kastar den... Och sedan tar en mycker het sten och kastar den... Vilken flyger längst? " Hon svarade : " Den varma stenen flyger längre " !! Jag hadde rätt..! :) Redigerat 11 Maj 2006 av Vitdom Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 11 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2006 Ljus är inte partiklar först och främst, det är ren energi. Förövrigt så går det inte att komma upp i en högre hastighet än ljusets hastighet, just för att man behöver energi för att röra sig och ljus är energi och inte behöver röra någonting utom sig själv. Men för attkomma upp i den hastigheten behöver man något som inte består av partklar utan något som inte väger nåt (fråga mig inte vad) och sen en hel massa energi bakom det. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hedlund Skrivet 11 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2006 Jag tror själv att vi aldrig kommer lyckas komma upp i "överljusfart". Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Svedda Skrivet 11 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2006 Fast om man testar med att åka i full fart rätt in i ett svart hål så kanske man kan komma upp i ljushastigheten fast då skulle man nog dö eller kanske hamna i en annan dimension Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 11 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2006 Man skulle sugas in i en pytteliten punkt mindre än en vattenmolekyl, och där är det varmt och otrevligt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
neVah Skrivet 11 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2006 bara o springa vettu :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hedlund Skrivet 11 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2006 Hihi jättekul. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 11 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2006 Det går inte att färdas fortare än ljuset. Helt omöjligt. Då skulle man komma fram innan man kom fram. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ENGULBanaaAaAaN Skrivet 11 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2006 Det går inte att färdas fortare än ljuset. Helt omöjligt. Då skulle man komma fram innan man kom fram. Det skulle vara ganska tufft Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 11 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2006 mjo, men det är omöjligt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hedlund Skrivet 11 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2006 Men med framtida teknik _Kanske_ vi kommer att kunna det.. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 11 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2006 Buzz Lightyear fixade det... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg