Gäst Sandkaka Skrivet 11 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2006 G-kraften är ingen fara eftersom g-kraften beror på accelerationen, inte hastigheten. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 11 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2006 man måste inte accelerera för att komma upp i ljusets hastighet då ? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Svedda Skrivet 11 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2006 man kan ju accelerera lite i taget till man kommer upp till ljushastigheten eller mer Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 11 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2006 Fast om man testar med att åka i full fart rätt in i ett svart hål så kanske man kan komma upp i ljushastigheten fast då skulle man nog dö eller kanske hamna i en annan dimension Någon för länge sedan sa att man aldrig skulle kunna åka fortare än 15 km/h... Stämmer det? Njae, inte så värst mycket. Så jag tror att människan kan åka så fort även om det tar entt bra tag innan de kommer på hur. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ENGULBanaaAaAaN Skrivet 11 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2006 Fast om man testar med att åka i full fart rätt in i ett svart hål så kanske man kan komma upp i ljushastigheten fast då skulle man nog dö eller kanske hamna i en annan dimension Som guggo sa. Om jag skulle resa till v-ås skulle jag vara framme innan jag började resa, eller nåt sånt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 11 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2006 Fast om man testar med att åka i full fart rätt in i ett svart hål så kanske man kan komma upp i ljushastigheten fast då skulle man nog dö eller kanske hamna i en annan dimension Salzalada: Tänk först hur längesen det var. Tänk sen vilket inskränkt världsbild dom hade på den tiden. Då kanske du inser att den som sa det antagligen bara gissade utifrån vad han visste om världen. Idag så har man kommit fram till det med logiska slutsatser och test. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hedlund Skrivet 11 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2006 Men färdas i ljusets hastighet skulle bara vara bra för långa sträckor som t.ex. till pluto eller något dylikt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
# 21 Skrivet 11 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2006 Tråden totalt sönderspammad. *låst* Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg