Hoppa till innehåll

Införskaffa Dödsstraff I Sverige?

Cyper

Tycker du att Sverige ska införskaffa dödsstraff?  

184 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Visst i krig så är det "självförsvar" Men folk blir dödade för de och det blir folk som sörjer de som dött. Men det kvarstår ju fortfarande den faktan att man om man är soldat så kommer man att döda folk och dödar man folk är man en mördare men som soldat får man inget straff man "förtjänar" fortfarande att leva.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 650
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Emot dödsstraff överhuvudtaget,tveksam när det gäller saddam men.

Han borde istället sättas i ett riktigt mögligt fängselse och ruttna där tills han dör.

Jag tycker nämnligen att det borde vara värre att plågas 50 år i fängelse än att det tar slut på en minut om man får dödsstraff.

Dessutom är nog inte hängning så farligt,jag tror inte att det gör ont precis och det går ju ganska fort,det ända är väl att man får extremt svårt att andas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dessutom är nog inte hängning så farligt,jag tror inte att det gör ont precis och det går ju ganska fort,det ända är väl att man får extremt svårt att andas.

Hängning leder till att du bryter nacken, inte stryps. Dessutom är det en mer förnedrande dödsprocess än exempelvis arkebusering, som Saddam Hussein åberopade. Redigerat av Frege
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...