Hoppa till innehåll

Införskaffa Dödsstraff I Sverige?


Cyper
 Dela

Tycker du att Sverige ska införskaffa dödsstraff?  

184 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

JAg tycker att i fängelserna ska ha mest böcker där fångarna för läsa mycket. Dom kan få ha tv men inte med kanaler som 3:an 5:an mm. det är kanaler som har mycket såpoperor och sådant. Utan dom ska ha Alla fria kanaler som visar mer dokumentärer och annat..

 

Precis min åsikt också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 650
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

JAg tycker att i fängelserna ska ha mest böcker där fångarna för läsa mycket. Dom kan få ha tv men inte med kanaler som 3:an 5:an mm. det är kanaler som har mycket såpoperor och sådant. Utan dom ska ha Alla fria kanaler som visar mer dokumentärer och annat..

 

Och detta skulle självklart minska grova brott.. Vafan spelar det för roll om dom har tv eller inte? Varför skulle böcker vara ett bättre alternativ, finns väl lika mycket dynga i böcker som på tv. Ni verkar tro att alla brottslingar är dumma och lågutbildade, låt seven heaven eller fullt hus stå på 24/7 istället så lär ju ingen vilja komma tillbaka. Skämt o sido, klart dom ska få bra mat och se på tv, det är inte det straffet handlar om. Angående skolmaten så var/är den också bra, ni är bara bortskämda. Jag fick pynta för min mat i skolan.

 

Och det är väl klart som f*n fångar ska få träna också, det är väl bara bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

JAg tycker att i fängelserna ska ha mest böcker där fångarna för läsa mycket. Dom kan få ha tv men inte med kanaler som 3:an 5:an mm. det är kanaler som har mycket såpoperor och sådant. Utan dom ska ha Alla fria kanaler som visar mer dokumentärer och annat..

 

Ett strängare fängelse minskar grova brott, ja. Min mening är att TV dels är en tidsfördriv som kan sträcka sig väldigt långt och tillåter personen till låg hjärnaktivitet. Detta tar även personen bort från verkligheten, bättre att sitta och tänka på vad man har gjort än att ta sig an och se på TV. Böcker ger personen aktivitet i hjärnan och har självklart ett mer possitivt sken. TV-program går inte att välja ut det gör böcker. Du trodde fel. Jag tror inte att brottslingar är lågutbildade men dom har helt klart gjort misstag. Vissa brottsligar är dumma. Jag har aldrig antytt att fångar ska få dålig mat har endast antytt att maten på fängelserna är allt för bra. Det är straffet och en bra rehablitering. Har heller aldrig sagt att skolmaten är dålig har endast sagt att maten på fängelseanstalterna är bättre. Att kalla okända personer bortskämda över internet var något nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

JAg tycker att i fängelserna ska ha mest böcker där fångarna för läsa mycket. Dom kan få ha tv men inte med kanaler som 3:an 5:an mm. det är kanaler som har mycket såpoperor och sådant. Utan dom ska ha Alla fria kanaler som visar mer dokumentärer och annat..

 

 

Bra idé det där med mycket böcker, men vad har brottslingar för nytta av dokusåpor, böcker är bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

JAg tycker att i fängelserna ska ha mest böcker där fångarna för läsa mycket. Dom kan få ha tv men inte med kanaler som 3:an 5:an mm. det är kanaler som har mycket såpoperor och sådant. Utan dom ska ha Alla fria kanaler som visar mer dokumentärer och annat..

 

Hur kan du vara på fångarnas sida? Det är ju meningen att de verkligen ska lida för det som de har gjort. Har man hamnat på livstid ska ens liv vara slut, inget mera nöje, hopp eller liknanden. Det ska vara slut. De ska sitta där tills de dör. Därför är dödstraff bättre, då sparar man dem lidandet genom att ta deras liv.

 

Det kanske låter grymt, men vad är inte mord? Fängelser ska vara h*lveten!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

JAg tycker att i fängelserna ska ha mest böcker där fångarna för läsa mycket. Dom kan få ha tv men inte med kanaler som 3:an 5:an mm. det är kanaler som har mycket såpoperor och sådant. Utan dom ska ha Alla fria kanaler som visar mer dokumentärer och annat..

 

Ett fängelse utan Tv minskar INTE grova brott. Och ja, tv är ett tidsfördriv, precis som böcker är. Och liksom tv så tar även böcker än bort från verkligheten. Om det nu är bättre för fångar att läsa böcker hur kan det då vara ett strängare straff att ta bort tvn? Och självklart går det att styra vad fångare får och inte får se på tv, det är ungefär lika lätt som att välja ut vilka böcker som passar bäst för dem.

 

Maten i fängelset är ungefär som i skolan, oavsett om den är bättre eller inte så har det inte med straffet att göra.

 

Om det nu är som du säger att "strängare fängelse minskar grova brott" tycker du då inte att det är konstig att det begås så många brott i t.ex Ryssland?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men förstår du inte, det är inte bra att hamna i fängelse. De ska inte ha bra mat, de ska inte ha nöjen. Fängelser ska vara de värsta ställena på jorden.

 

Jag blir mörkrädd när du sitter och säger att fångar ska ha det bra. De förtjänar det värsta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

JAg tycker att i fängelserna ska ha mest böcker där fångarna för läsa mycket. Dom kan få ha tv men inte med kanaler som 3:an 5:an mm. det är kanaler som har mycket såpoperor och sådant. Utan dom ska ha Alla fria kanaler som visar mer dokumentärer och annat..

 

Hur vet du det? Det är ännu inte ens prövat. TV skiljer sig helt från böcker. Jag ser även böcker som något mer possitivt än en TV. Sen andvänder inte så många fångar böcker, och det finns då ingen TV, vilket gör att dom inte får något att göra. Det man oftast gör då är att sova, om inte tänker man. Att ändra TV programen kan bli en ganska omständlig grej. Skolan har sämre mat än fängelset, trodde det var allmänt känt redan. Varför det begås fler brott I Ryssland är absolut inte därför att dom har hårda fängelsestraff. Sverige skiljer sig väldigt mycket från Ryssland, lika så Amerika.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Vill bara påpeka, att kvalitén på kriminalvårdsanstalterna är inte något som man skall straffa brottslingar med, som t.ex. undermåliga livsmedel etc. Deras straff är ju ändå att deras frihet berövas, inte att de får dålig mat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...