💬
Logga in
Fuska.se

Införskaffa Dödsstraff I Sverige?

650 svar · startad

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Så du önskar massbestraffning? För mördarens anhöriga skulle ju också bli förkrossade om denne mördades. Då är det ju som att man bestraffar alla som kände mördaren. Liknar den typ av "rättvisa" som man bedriver i Nordkorea. Det är inte bara förövaren som dödas utan också dennes närmaste grannar för det som bara en person gjort.

Det där är som att jämföra någon med Hitler.

Jag vill inte ha mördare som springer om kring på gatorna, men kanske tycker det verkar kul.

Edit: tog bort en del fula saker jag inte borde säga.

Senast ändrad:

Känns som om det är bara jag och Guggo som tycker det är okej med dödsstraff åt mördare.

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Känns som om det är bara jag och Guggo som tycker det är okej med dödsstraff åt mördare.

känns som om du mest bidrar med onödiga inlägg

Du bryter ju mot §1.19 om du anser att jag bryter mot en regel. Jag sa det för att jag tyckte det.

25 Aug 2006
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Du bryter ju mot §1.19 om du anser att jag bryter mot en regel. Jag sa det för att jag tyckte det.

Vem bryr sig om du tyckte det, det är helt orelevant och sådana inlägg får bara tråden att gå offtopic, precis som nu..

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Staten tar kål på mördarna eftersom det är dem som sköter samhället.

slajm, ytterligare 2 döda. Hellre en mördare död än ingenting!

Mördaren kan inte döda en j*vla skit när han sitter inne på livstid smart unge !
Nivå 12 · Mästerfuskare

Han kan döda folk i fängelset (ok, kanske inte så troligt men iaf) Och får man livstid i sverige så är man ute efter några år igen. Då kan han döda för glatta livet.

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Han kan döda folk i fängelset (ok, kanske inte så troligt men iaf) Och får man livstid i sverige så är man ute efter några år  igen. Då kan han döda för glatta livet.

Chansen att döda folk i fängelset är inte så troliga som du sa .. Men livstid är ändå fjorton år (rätta mig om jag har fel, är osäker) och det kallar jag inte några år och man kan inte häller döda för glatta livet efter som att chansen att blir fastagen är ändå väldigt stor och att mördaren nog inte vill åka in på många år igen efter många år i fängelset .
Nivå 12 · Mästerfuskare

Bobbys föräldrar behöver beskydd från de andra fångarna. Folk som begår väldigt grymma brott eller brott mot barn ligger jävligt taskigt till i fängelset. I sverige innebär livstids fängelse att straffet inte är tidsbestämt. Sköter man sig så får man det tidsbestämt. Brottsligen kan döda igen när han/hon kommer ut igen. Om personen i fråga vill är en annan sak.

↗ till inlägget

Tack för att du erkänner att jag är smart. Livstid här i Sverige är ju ungefär 14år <.< Ska en mördare få 14år bara? Snarare ungefär 70år eller hela livet vorre perfekt.
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

14år är inte så j*vla lite mr.iq300

Är det bara jag som tycker att 14års fängelse för en mördare är lite?

Nivå 12 · Mästerfuskare

Nej

26 Aug 2006
Nivå 11 · Veteranfuskare

Nope...

Jag tycker det också är lågt. Men låg inte livstids på 12 år..?? :blink:

Nivå 12 · Mästerfuskare

Får man livstid så är straffet inte tidsbestämt. Sköter man sig i fängelset och har goda framtidsutsikter osv så kan man få det tidsbestämt.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Okii :).

Hoppsan :(

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling

Håller med om att dom borde höja livstid till 14-24 år.

@adi: FEL FORUM ? (caps)

Ne. Minimum 50år. Och troligtvist är han död då.

Nivå 3 · Lärling

livstid- 20-50år ?

Nivå 12 · Mästerfuskare

Jag tycker inte att vi skall lägga pengar på att hålla en mördare vid liv i 50 år. De pengarna kan hjälpa små fattiga barn i Afrika eller göra någon annan nytta.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in