Gäst NettanSthlm Skrivet 4 Februari 2004 Rapport Skrivet 4 Februari 2004 Hej ni glada! Jo, jag har köpt ett begagnat Yoshis Island och har ingen manual så jag provar att fråga er! Mycket kan man ju klura ut själv. Men när jag går in och kollar mina poäng (alltså trycker på start knappen när jag är inne i en nivå) så finns det små rutor längst ner till höger. Det kan vara ett "ägg" i en, en "+10stjärna" i en...osv... Vad är det till för? Hur använder jag dem? Finns det mer tricks som står i manualen som kan vara bra att veta så är jag bara glad för all info! Tack på förhand!
Gäst Hästapållen Skrivet 7 Februari 2004 Rapport Skrivet 7 Februari 2004 vilket yoshi's island är det? ettan eller tvåan?
Chihuahua Skrivet 7 Februari 2004 Rapport Skrivet 7 Februari 2004 Tvåan såklart! Den där rutan med prylar längst ner till höger fungerar som en extragrej du kan använda då och då. Du kan använda dem, t.ex. melonen gör att Youshi får en sån melon i munnen som han kan spotta med. POW-blocket gör en smäll som slår ut en del fiender i närheten, ägget ger dig fullt med ägg mm. Du ska bara välja vilken du ska ha och tryckan på en knapp, minns inte vilken. Prova. Men använd dem inte i onödan, du kan behöva dem senare. Du kan hitta såna prylar lite här och var eller vinna i minispelen. Jo, några allmänna tricks kan jag ju nämna: Hoppa och tryck ner för att göra en duns i marken. Väldigt viktigt att kunna för att kunna spela. Sen finns det bubblor som förvandlar Yoshi till olika prylar osv.
Gäst viktor_2004 Skrivet 7 Februari 2004 Rapport Skrivet 7 Februari 2004 men meloner och det fanns väl inte i en ruta
Chihuahua Skrivet 7 Februari 2004 Rapport Skrivet 7 Februari 2004 Beror på om du har melon eller inte! Men man kan välja från vänster till höger bland prylarna man har, till exempel en melon.
Gäst viktor_2004 Skrivet 7 Februari 2004 Rapport Skrivet 7 Februari 2004 hmmm.... låter mer som yoshi 64!!!!
Chihuahua Skrivet 8 Februari 2004 Rapport Skrivet 8 Februari 2004 Finns på båda. Men på Yoshis Island 2 kan man använda prylarna
Gäst viktor_2004 Skrivet 9 Februari 2004 Rapport Skrivet 9 Februari 2004 ja så kanske det var som sagt 3år sen jag spelade det:P
Gäst NettanSthlm Skrivet 10 Februari 2004 Rapport Skrivet 10 Februari 2004 Ok, tack! Ska prova med det!
Rekommendera inlägg