💬
Logga in
Fuska.se

Går Det Att Spare Ett Ps1 Spel På En Ps2

21 svar · startad

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #1

jag har alltid trott att det inte går att spara på ett ps1 spel på en ps2 men nu har jag hört att det kanske går göra det och i sånna fall hur?

Senast ändrad:

Du måste ha ett ps1 minneskort för det

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

jag har alltid trott att det inte går att spara på ett ps1 på en ps2 men nu har jag hört att det kanske går göra det och i sånna fall hur?

vad försök att förklara tydligare
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

jag har alltid trott att det inte går att spara på ett ps1 på en ps2 men nu har jag hört att det kanske går göra det och i sånna fall hur?

Man kan inte spela PS1 spel och sen spara på PS2 minneskort man måste ha ett PS1 minneskort för att spara PS1 spel ;)

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #5

nää... jag har testat de men de funkar inte eller är det att man bara behöver ett specielt mineskort och fuskaren 1 försök fatta lite mer istället

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

nää... jag har testat de men de funkar inte eller är det att man bara behöver ett specielt mineskort och fuskaren 1 försök fatta lite mer istället

Det funkar så iaf för mig, jag har ettt vanligt ps minneskort i min PS2 och det funkar att spara FF7 på och även andra spel.

Senast ändrad:

19 May 2006
Nivå 3 · Lärling

nepp det funkar inte.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

För mig så fungerar det.

Sätt in PS1 minneskortet till PS2

det skall garanterat fungera!

20 May 2006
Nivå 5 · Fuskare

jag har 007 på min ps2 minneskord och det går

21 May 2006
Nivå 4 · Lärling

Var kan man köpa ett ps1 minneskort då? :o

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #11

det kanske bara gå på vissa

Nivå 1 · Novis

Det är klart att det går. Se bara till att ha ps1 minneskortet i slot 1. Det fungerar på alla ps2, du måste ju trycka på ikonen spara eller hur det är på dina spel det sparas inte automatiskt på ps1.

Ps: Har du ingen bruksanvisning

27 May 2006
Nivå 3 · Lärling

[Man kan inte spara ps1 spel på ps2 har provat :angry:

10 Jun 2006
Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

jag har alltid trott att det inte går att spara på ett ps1 spel på en ps2 men nu har jag hört att det kanske går göra det och i sånna fall hur?

ja :medieval:
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

ja :medieval:

OT: Kan du inte ta och skriva något vettigt?

OnT: Det går att spara PS1 spel på PS2. Men endast om du har ett PS1 minneskort.

17 Jun 2006
Nivå 6 · Fuskare

Det ska gå om du har ett PS1 minneskort. Om du inte har nåt importerat PS2 eller nåt liknande.

20 Jun 2006
Nivå 5 · Fuskare

Är inte den här frågan besvarad?

Nivå 5 · Fuskare

Jag tror det går utan ps1 memory card...tror det går med ps2 card ochså...

19 Jul 2006

Men vad f*n är det ingen som kan något eller.Om du har typ gran turismo 2 eller vad f*n det heter till ps1 då setter du ps1 mineskortet i slot 1. och så copy du typ gran turismo till ps2 minskortet som sitter i slot 2 så är det.

20 Jul 2006

Det funkar för mig och jag har ett ps2 memory card

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in