Gäst Radicus Skrivet 23 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2006 Några problem... Jag & några kompisar gör musik-videos och filmer med min video utrustning.(Videokamera + stativ) Vi är rätt begåvade inom media (oseriös) men vi har ett problem. Redigeringen. Vi har Windows Movie Maker programmet men när man sparar projektet kommer det in i ett annat format än dom normala. (Windows Movie Maker format) Därför kan vi inte skicka in våra filmer på broadcast sidor (Youtube.com) som vi gärna skulle vilja. Inte nog med det, vi vill också använda ett bättre redigerings-program för jag har hört att man ska undvika Windows movie-maker. Alltså 2 anledningar varför jag behöver ett nytt redigerings-program ni kan tipsa om : Att få ett nytt format på filmerna och bättre kvalitet på programmet (Effekter mm) Skicka gärna länk där man kan ladda ner det . Endast program som är gratis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 23 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2006 Pinnacle är ett bra redigeringsprogram, och det blir bättre bildkvalité om man har firewire sladd och lägger in det med ist. för usb sladd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Radicus Skrivet 24 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2006 Liksom om jag har en ny videokamera (ny modell) och ett FireWire utag, kan jag ta min videokamera sladd och lägga in i FW uttaget? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 25 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Maj 2006 nej, du måste ha en firewire sladd, om du inte fick det till vill säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Samir Skrivet 25 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Maj 2006 Hej, Gick på 4 kuser om Film (Jag gör filmer sen 5 år sen) Jo men Pinnacle 8 e bra om man kan hantera det (Enklet) Gjorde massor av små filmmer i det men du ska få ett ass bra av mıg sen jag ska bara komma hem till Sweden har bara glömmt namnet... <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Radicus Skrivet 25 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Maj 2006 (redigerat) * Samir, Har det något med detta att göra...? * Simpsons, Jag tror jag fick en sådan FW sladd. Men kan ni fixa en länk till gratis download av Pinnacle? Jag hittar ingen sådan webbsida. Redigerat 25 Maj 2006 av FuzioN Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 26 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Maj 2006 Pinnacle är inget gratisprogram tyvärr, men det finns trial http://www.click-now.net/download/Pinnacle_Studio.htm firewire sladd finns ju att köpa på tex. onoff, siba osv tror jag. det gör pinnacle också Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.