Overraild Skrivet 25 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Maj 2006 (redigerat) Jag skulle vilja finslipa mitt team, så jag skriver upp alla Pokémon i mitt team + alla statser, attacker och Hold Items. Om ni vill ändra något så säg till. Och det här ordet måste ni komma ihåg: SERIÖST. Ingen Pokémon ska kunna attacker som bara är Fire-Attacker, t ex Fire Blast, Flamethrower, Ember och Fire Spin. Okej, slutsnackat. Här är mina Pokémon: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Sceptile Lv 100, Careful Nature Attacker: Strength, Dragon Claw, False Swipe och Leaf Blade. Statser: HP: 279. Atk: 214. Defense: 156. Sp. Atk: 220. Sp. Def: 234. Speed: 299. Hold Item: Miracle Seed. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Skarmory Lv 42, Adamant Nature Attacker: Swift, Air Cutter, Steel Wing och Fly. Statser: HP: 117. Attack: 80. Defense: 131. Sp. Atk: 50. Sp. Def: 74. Speed: 77. Hold Item: Shell Bell. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Octillery Lv 42, Timid Nature Attacker: Psychic, Surf, Protect och Ice Beam. Statser: HP: 118. Attack: 89. Defense: 72. Sp. Atk: 104. Sp. Def: 75. Speed: 62. Hold Item: Sea Incense. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Heracross Lv 50, Hasty Nature Attacker: Take Down, Rock Smash, Brick Break och Counter. Statser: HP: 110. Attack: 106. Defense: 61. Sp. Atk: 43. Sp. Def: 83. Speed: 84. Hold Item: Leftovers. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ampharos Lv 46, Impish Nature Attacker: Thunderpunch, Flash, Dynamicpunch och Thunder. Statser: HP: 147. Attack: 90. Defense: 90. Sp. Atk: 110. Sp. Def: 93. Speed: 66. Hold Item: Magnet. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Typhlosion Lv 40, Modest Nature Attacker: Flame Wheel, Quick Attack, Smokescreen och Flamethrower. Statser: HP: 128. Attack: 77. Defense: 76. Sp. Atk: 117. Sp. Def: 82. Speed: 102. Hold Item: Charcoal. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Och jag säger ordet igen: SERIÖST. Jag blir VÄLDIGT tacksam om ni hjälper mig! :) EDIT: Glömde Natures. Redigerat 10 Juli 2006 av jannejan Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Lexal Skrivet 25 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Maj 2006 Till att börja med kan du lära Octillery Protect istället för Focus Energy. Protect är bra att ha när motståndaren kan t.ex Solarbeam och andra attacker som behöver ladda en omgång. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Overraild Skrivet 25 Maj 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Maj 2006 (redigerat) Okej! Nu kan den Protect istället för Focus Energy. Redigerat 25 Maj 2006 av jannejan Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Girafariglove Skrivet 27 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2006 Jag skulle nog lära sceptile sreech för den sänker försvaret kraftigt vilket skulle hjälpa alla vanliga attacker som flyg attackerna, normal attackerna och fighing attackerna. Jag tror även att dragon claw skulle göra mer i skada då, men behåll för allt i världen leafblade! ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pokeAnte Skrivet 27 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2006 (redigerat) Du kan lära octillery toxic och sen ta protect dom flästa gångerna (kan bara användas två gånger på racken) för då blir motstondaren sjuk. :evil: Redigerat 27 Maj 2006 av ante25 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dark_Zebra Skrivet 27 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2006 Men det är ju så jobbigt att göra så desutom fungerar det bara varanan gång. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kirk Skrivet 30 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2006 (redigerat) lär Typhlosion eartquake istället för quick attack och octillery lär den protect ,surf,ice beam och psychic Redigerat 30 Maj 2006 av kirk Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Overraild Skrivet 30 Maj 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2006 Jag kan inte lära min Typhlosion Earthquake. Men min Octillery har nu lärt sig Ice Beam och Psychic, istället för Aurora Beam och Dive. PS. Lite ändringar om Hold Items och Statser, tack! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dark_Zebra Skrivet 30 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2006 Okej!Ta bort den där Quick Claw och lägg dit en Shell Bell. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jacx Skrivet 10 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2006 Skarmory : Toxic , Roar, Spikes. Dom måste du ha. välj din fjärde. Strategi : Använd toxic först, Spikes sen och roar efter. Försök få alla din motståndares pokemon psn. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Overraild Skrivet 10 Juli 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2006 Som du vill. Den fjärde ska vara Fly. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jacx Skrivet 10 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2006 Fly är bra.. då kan du undvika lite attacker medan han lider av psn. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg