TPB är uppe igen på samma adress.
Polisrazzia Mot The Pirate Bay's Servrar!
Folk överdriver så mycket gällande fildelning för att de tror att ifall man inte skulle ha laddat ner *slumpmässig film* så räknar dem som om man skulle ha gått och tittat på den på bio eller köpt den istället.PirateBay kan inte åka dit för att vara en söksida för upphovsrättsskyddat samt icke-upphovsrättsskyddat material. För då åker alla andra söksidor dit som man också kan hitta olagligt material på.
Eller hur... Google kan ju inte stängas ner bara för att man kan hitta crack och seriekods sidor i deras sökmotor.
Att stänga ner hela Google är typ ungefär som att stänga ner hela Internet.
Exakt, så länge du har tillgång till internet så har du tillgång till olagligt material.
Allt är polisens fel.
Websidor förlorar pengar, polisen är de skyldiga.
Betala tillbaka pengar!
Men vad jobbigt egentligen, om Förenings sparbanken (Internet-bank) stängs ner. Vilken panik...
↗ till inläggetJag håller med deig. Dom borde ha viktigare saker att göra!Det är förjäkligt! Allvarligt talat!
Dels att svenska polisen ska springa småärenden åt Amerikanska storföretag.
MEN! Hur jäkligt är det att 50 poliser från hela landet ska storma 3 datanördar (sorrys).
Släpp ut polisen på viktigare ärenden, hellre att dessa 50 poliser skulle göra en razzia mot pedofiler på nätet.
Låt 50 poliser storma pedofiler istället för 3 pirater.
Det spelar ingen roll om dem stänger ner piratebay det kommer bara upp nya sidor <_<
↗ till inläggethåller medPolisen har fjollat sig ordentligt nu. :/
Har de bara nu gjort till någon skämtsida. De känner sig nog säkert "stolta" över vad de har gjort med TPB & Piratbyrån. Men en hel del i världen måste nog ha ogillat denna idé lika starkt som jag gör. :/
Titta även här för artiklar om just händelsen:
Polisen har ingen chans, tpb är uppe igen ju... :meddum:
Polisen har insett att TPB är helt oskyldiga, det är snarare de som använder sig av dessa torrents som är de skyldiga och därför har polisen gett sig för det vore rätt omöjligt att fortsätta gripa de skyldiga.
The Pirate Bay är uppe på samma adress igen.
TRACKERN HAR ÅTERUPPSTÅTT!
Många människor använde sig av TPB, det skulle vara katastrof om The Pirate Bay inte fanns.
Jag gjorde en liten film i southpark style om piratkopiering:
http://h1.ripway.com/Mega99/Argh-Pirates.wmv
Rösterna är av mig och körda genom "voice f*cker", ett prog som gör din röst knasig.
Vissa ljud tappade tempo efter att jag konverterat de med VF, konstigt, men det får väl duga.
När tpb stängdes ner gick internet belastningen ner med 50%...
men nu e den tebax igen...
Det är hårklyverier, dom var bara ett index därför är dom inte skyldiga. My ass att dom inte är. Men vem f*n bryr sig, jag är lik askyldig som dom är. Polisen och skivbolagen har bara inte insett att dom har flera miljoner människor emot sig.