Jag skall skriva om en speciell sak/händelse och då jag har valt om spelet är källan till våldet.
Jag tror faktiskt att spelen är källan till våldet, men det finns ju andra anledningar varför det är så mycket brott & våld.
Det beror också på viket spel man spelar.
Strategi/Motor & Sport-spel har jag inget emot, det förekommer ingen våld i dessa genrer.
Däremot tycker jag skjutspel kan också vara okey, det beror på förstås vem man skjuter imot och om det förekommer annat än bara våld.
Som om man skulle döda monster för att rädda Världen, det vore okey.
Men att skjuta/spränga/köra på & döda folk på alla möjliga sätt för att det är skoj, det är däremot farligt för barn.
Dessa spel som till exempel är farliga är "Mafia", "Grand Theft Auto" & enormt många andra sådana spel.
Men kanske inte alla gör olagliga saker i dessa spel, men tror jag ej.
Även politiker i Amerika, har försökt att övertyga föräldrarna att sluta spela dessa spel.
Kanske låter lite fjantigt, men dock är det sant.
De vill att vi ska införa förbud mot dessa våldsamma spel!
Det är lite väl överdrivet, men jag skulle tipsa dem om strängare regler med ålders-gränsen. Även 10 åringar kan gå runt och köpa våldsamma spel, företagen bryr sig inte för de är så j*vla giriga efter pengar!
Vissa spel handlar bara om att man skall skaffa så många sex-ligg som möjligt, det anser jag som sjukt!
Vissa spel innehåller mycket kränkade saker som ens sexuella läggning.
Droger och sådant innehåller också i vissa spel, det tycker jag är sjukt.
Vem skulle vilja veta hur man skaffar droger eller överhuvudtaget använder dem?
Prostituation förekommer ibland, inte så farligt för vi vuxna/halv-vuxna men vill de att 11 åringar skall kolla på sådant skit?
*Skriv i eran egna åsikt om detta.
*Bryt inga regler.
*Inga oinformulerade/onödiga inlägg tack, motivera gärna och ifrågasätt andra, detta är en debatt så prata på och håll er till ämnet!