💬
Logga in
Fuska.se

Tips Inför "nya" Fuska.se

37 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

Någon som har tips inför renoveringen av fuska.se som Micke börjat planera för?

Har ett, skulle verkligen behövas ett till alternativ för att neka nyheter; "Nyheten är inte spelrelaterad". Kom in en hel del sådana häromdagen och det är rätt förvirrande att får svaret "Nyheten blev inte godkänd, ingen anledning angeiven" när allt är perfekt förutom att det inte alls handlar om någon som har med spel att göra :/

Något nytt skin kanske? Vet du vad som behövs för att göra nya skins, Micke? Vilka filer behövs? Skulle kunna ta fram några förslag om du kunde fixa filerna till något skin som redan finns och toppbannern som .psd

Senast ändrad:

11 Jun 2006
Nivå 0 · Nykomling Bossen Admin

Håller på med designen just nu och har kommit en bra bit på vägen. När det gäller skins så kommer endast ett att finnas i när det nya lanseras. Sedan får jag se ifall det blir fler skins.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #3

Är det hela fuska.se och forumet som ska göras om eller bara något av dem?

Både och...

13 Jun 2006
Nivå 0 · Nykomling

Forumet = fortfarande IPB ;o?

Förbättrande hos moderatorerna är: när man accepterar nyheter, att du kanske kan få in så det redan är <a href länk i den lilla rutan direkt så man slipper klistra in en ny text. För det första underlättar det när vi ska acceptera och för det andra så är det mindre risk för att man accepterar nyheter utan någon länk :/

E.x:

<a href="www.fuska.se" target="_blank">www.fuska.se</a>

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #6

Bra förslag, och så bredda gärna textrutan där källan står lite, man ser inte vad som står i den för närvarande eftersom att i princip alla länkar är längre än de 20 tecken som nu visas...

Senast ändrad:

14 Jun 2006

ska tänka på det, designen är nu inte långt ifrån klar på själva huvudsidan, sedan skall alla kod även skrivas. Därefter påbörjar jag göra ett nytt skin till forumet med samma design som på själva sidan. IPB behålls i nuvarande form.

BTW, nån kan väl godkänna fusken och det, 25 st just nu.

Senast ändrad:

17 Jun 2006
Nivå 0 · Nykomling

Okejdå. Sommarlov hallelujah

Va bra, då kan du godkänna lite fusk hehe :)

Huvuddesignen är i princip klar, lärt mig mycket css och framförallt massa fulknep, har lagt otaliga timmar på den där j*vla internet explorer som ska j*vlas med allt :P Fungerar fint i FF inte i IE, fungerar i IE inte i FF osv.. Har innan inte använt mig så mycket av

och använt tabeller. Nu har jag istället använt så få tabeller som möjligt :)

Imorgon slutför jag huvuddesignen och börjar lite smått med kodningen.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #10

<DIV> ist teh shit! Kör heller nästan aldrig tabeller. Men de har en puckad förmåga att dyka upp på olika ställen för olika personer dock... kolla innan så att du har provat olika upplösningar och webbläsare.

20 Jun 2006

Sidan är byggd för FF och fungerar finfint med IE. Eftersom den fungerar fint i dessa så bör den fungera helt okej i de övriga webbläsarna med. Sidan kräver numera 1024x768 i upplösning. 3.255 av 52000 besökare den senaste veckan skall inte få förstöra för resten :)

Visserligen fungerar 800x600, men det blir nog inte så kul och scrolla i sidled.

Designen för huvudsidan(fuska.se) är klar nu och kodningen har påbörjat. Blir faktiskt rätt mycket kod som skall skrivas om då den gamla koden är från nybörjartiderna(när jag lärde mig php). En sak som jag nu har insett är dock att det kommer inte att vara någon ide med skins i forumet då forumet byggs om och in i fuskas nya design sen. Skulle man köra skins så hade forumet inte passat in i huvuddesignen. Jag tror istället på en enda riktigt bra design :)

Nivå 0 · Nykomling

:D

Låter nice!

"nybörjartiderna" =>

När förväntas du vara klar? På ett ungefär~~~~.

Och får man fråga vad det blir för tema (färg) på nya designen, eller är det secret ;>?

21 Jun 2006

Blått, i början av juli nån gång.

24 Jun 2006
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #14

Kommer forumet att startas om?

25 Jun 2006

nej

15 Jul 2006

Då har designen i princip blivit klar och nu blir det kodning av nya funktioner :) Lansering om 1-4v beroende på hur mycket funktioner jag väljer att göra.

Nivå 0 · Nykomling

Här kommer killen med de stora kraven. =)

Anmälningsforumet...

Försöka komprimera ihop anmälningarna så det inte blir 30 cm för typ 10 anmälningar?

Kanske även försöka få in så det visas 50 per sida istället för 22 (eller vad det nu är) utan att behöva ändra inställningar som försvinner om man uppdaterar.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #18

Ett tillägg till texten som står när man ska skicka in ett fusk?

Ifall koden är av typen "Upp, Ner, Höger, Upp" så skall alla rörelser skrivas med stor bokstav.

Borde man kanske komplettera så att det blir...

Ifall koden är av typen "Upp, Ner, Höger, Upp" så skall alla rörelser skrivas med stor bokstav och med kommatecken emellan.

Dyker titt som tätt upp fusk med stor bokstav men ibland utan mellanrum och ibland med bara mellanrum.

Sedan, vet inte om det är för jobbigt men man skulle ju kunna ha Medelbetyg som en uppgift på varje spel. Alltså medelbetyget av betygen på recensionerna. T.ex.

Snurfy Paradise 1.0

Recension betyg 10

Recension betyg 5

Recension betyg 10

Medelbetyg 7,5

Vill du ha något att göra - det är väl förmodligen för mycket jobb men i så fall kunde man ha lite information om spelet på spelets huvudsida som medlemmarna kan skicka in. T.ex. tillverkare, när det släpptes, länk till tillverkaren, typ av spel etc och tjäna typ 10 fm om uppgifterna blir godkända.

Sökfunktion via Plats kanske vore något också om jag inte redan sagt det?

Nivå 0 · Nykomling

Tabort Debattforumet helt och hållet och räkna ut den exakta medelåldern på fuska.se.

16 Jul 2006

Fler anledningar som skall finnas med när man nekar fusk/nyheter? Lade till "Nyheten är inte spelrelaterad".

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in