Hoppa till innehåll

Fotbollsproffs


Siyuro

Rekommendera inlägg

Skit schyst av er alla som skrev, ni har verkligen hjälpt mig. Jag ska börja följa era råd!  :D

 

Mina bästa egenskaper är snabbhet, skottstryka och kroppsstyrka, men jag vill bli mycket bättre på teknik och kondition. Kan någon ge mig lite råd om hur jag kan bli bättre på teknik?

 

Börja kicka, som Yoda sa.

Annars kan du alltid försöka gör tricker och sånt under t.ex träningarna, som du kan använda under en match, då får du säkert bättre självförtroende om du lyckas.

Kan du inget trick eller så, då kan du alltis gå in på sidor där dem visar video, som t.ex Metacafe, sök sen på t.ex Ronaldinho, eller Ronaldo, kolla på hur dem trixar med bollen, och försök göra samma sak, fast det krävs träning för det. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Skit schyst av er alla som skrev, ni har verkligen hjälpt mig. Jag ska börja följa era råd!  :D

 

Mina bästa egenskaper är snabbhet, skottstryka och kroppsstyrka, men jag vill bli mycket bättre på teknik och kondition. Kan någon ge mig lite råd om hur jag kan bli bättre på teknik?

 

 

Om du har syskon så kan du ju gå ut å träna fint på dem typ...

Inte för att krossa dina drömmar men, om man ska bli proffs i någon sport så behäver man typ ha det i generna, vi kan ta t.ex. en som spela i samma lag som jag, Hans mamma har spelat i damallsvenska nån/några säsonger (när Främmestads IKs damlag gick upp i allsvenskan, ja spelar i den samma klubben :P) och hans pappa spelade i div.1 eller 2 med något lag, men sedan fick han en sånn skada som typ bara brukar hända i filmer och så, han bröt benet under en match så illa att han inte kunde spela fotboll mer!

Å nu har deras son varit på uttagningar för Västra Götalands -92 pojkar, alltså dem bästa pojkarna förra 1992 i Västra Götaland...

 

Å gissa vad han har för bild på sin vägg, en bild på en grovjobbare på mittfältet som heter Bengt-Arne och spelade i det lokala laget(innan han flyttade till en annan klubbe) d.v.s hans pappa...

 

 

Det är p.g.a av generna jag aldrig kunna bli riktigt j*vla bra på fotboll, varken mamma eller pappa spelade fotbolls när dem var små...

Men det är bara att träna stenhårt, det vet jag av egen erfarenhet, för när jag givk upp och skulle spela på 11-mannaplan så gick allt å skogen, jag hatade att bollarna var så himla stora...

Men jag började träna stenhårt, å då mernar jag verkligen stenhårt, ge allt du har alltid, tillslut blir du inte trött om du hela tiden ger allt...

 

 

 

Det var mina "tips" till dej de...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Men för att bli Fotbollsproffs så ska du spela Fotboll nästan hela dagen. Först kommer du hem från skolan. Gör dina läxor. Så har du ungefär 4-5 timmar på dig för bara fotboll.

 

Datorn minskar dina drömmar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är 12 år och är inte jättebra på fotboll men jag kan reglerna och jag har jättebra skottstyrka och har bra kroppsstyrka. Jag vill bli fotbollsproffs och jag vill börja ett lag men jag är nervös vad ska jag göra?

 

 

Du skulle kunna börja på Amerikansk fotboll :) Eftersom du har bra kroppsstyrka borde du kunna få ner dom flesta och skottstyrkan gör så du kan bli punter/kicker också, en viktig person i laget ;) Seriöst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skit schyst av er alla som skrev, ni har verkligen hjälpt mig. Jag ska börja följa era råd!  :D

 

Mina bästa egenskaper är snabbhet, skottstryka och kroppsstyrka, men jag vill bli mycket bättre på teknik och kondition. Kan någon ge mig lite råd om hur jag kan bli bättre på teknik?

 

Du kan ju alltid kicka/jonglera man får ganska bra teknik av det försök att komma till 100+

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är 12 år och är inte jättebra på fotboll men jag kan reglerna och jag har jättebra skottstyrka och har bra kroppsstyrka. Jag vill bli fotbollsproffs och jag vill börja ett lag men jag är nervös vad ska jag göra?

 

haha, man gillar inte amerikansk fotboll om man e en riktig fotbollsälskare.

Men Siyuro kanske inte e det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Jag är 12 år och är inte jättebra på fotboll men jag kan reglerna och jag har jättebra skottstyrka och har bra kroppsstyrka. Jag vill bli fotbollsproffs och jag vill börja ett lag men jag är nervös vad ska jag göra?

 

Det är skillnad på bra kroppstryrka för fotboll och bra kroppstyrka för amerikansk fotboll. De killarna är som djur (i en posetiv bemärkelse)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...