Hoppa till innehåll

Åttondelsfinal

Gäst DonKeN

Rekommendera inlägg

Gäst DonKeN

Hej. Vilka lag tror ni kommer bli vassast och grovast och svårast vid åttondelsfinalen. Enligt experterna så är den rättvis.

Jag tror att

Italien-Australien

Ghana-Brasilien

Sverige-Tyskland

Dem kommer jag förmodligen att kolla på och jag har aningar om att det blir riktigt svåra matcher för lagen.

Ghana kommer få det svårt mot Brasilien. Jag tycker det var lite orättvist. Om USA vann mot Ghana igår så skulle det bli Italien-Brasilien.

Aja, det är bara och vänta och se vad som händer.

:medieval:

Här kommer jag med listan på hela åttondelen.

http://img143.imageshack.us/img143/1677/vmtider6rp.png

Redigerat av Puck0
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Intressanta åsikter, dock så tror jag inte att Australien kan skrälla mot Italien som de gjorde mot Kroatien i gruppen.

Förövrigt så lär Brasilien - Ghana och Tyskland - Sverige bli de hetaste åttondelsfinalerna med tanke på att lagen är väldigt jämlika både spelmässigt och till en viss del teknikmässigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Jag håller med dig.

Sverige-Tyskland är en rättvis match. 2 lag som är nästan lika bra. Det kommer bli en kanonmatch! Längtar tills imorgon :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med dig.

Sverige-Tyskland är en rättvis match. 2 lag som är nästan lika bra. Det kommer bli en kanonmatch! Längtar tills imorgon :)

För några år sedan så skulle jag hålla med dig, då Tyskland var så överlägsna gentemot Sverige.

Dock så tycker jag som jag sagt i flera andra trådar att Sveriges samspel inom laget förbättrats avsevärt.

Försvaret gör det de ska utan onödiga backåtlägen eller tabbar.

Mittfältet är den starkaste i laget då de har flera spelare som Kim Källström som kan komma till bra avslut.

Anfallet är nog den svagaste punkten då Zlatan inte presterat bra alls, Henke inte spelat bra på länge utöver hans mål mot England.

Om man jämför detta lag med laget för några år sedan så är det nuvarande Svenska landslaget oerhört stabilare på alla positioner.

Så enligt mig så kommer Sverige att göra en rättvis match mot Tyskland som kan sluta hur som helst, då båda lagen är stabila.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Jag håller med dig.

Inte mycket. Men problemet är att Tyskarna har en så himmla bra mittfällt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...