Gäst Dark_Zebra Skrivet 1 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Juli 2006 Kan Slowbro lära sig Flamethrower!Det visste jag inte! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nami Skrivet 3 Juli 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Juli 2006 Haha, det visste inte jag heller, men tydligen kan han det. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dark_Zebra Skrivet 4 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2006 Om inte MegaMartin ljuger.måste kolla på serebii.net om det ÄR sant. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jacx Skrivet 4 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2006 Ja, jag undrar vilka attacker jag ska lära min Ninetales, för dom attackerna jag har är inte värst bra tycker jag, men ni kanske kan komma med några förslag? Ninetales: Lv 48 Attacker: Confuse Ray Fire Spin Flamethrower Quick Attack Vad har den för Nature och hur är den EV tränad ? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dark_Zebra Skrivet 4 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2006 Det behövs inte...det var ju attackerna det va en fråga på! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jacx Skrivet 4 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2006 Coolen, man anpassar attacker efter Nature och Ev träning xD Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dark_Zebra Skrivet 4 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2006 (redigerat) Jaha,var det så du tänkte! Redigerat 4 Juli 2006 av Coolen Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Quicksilver Skrivet 4 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2006 Jag rekomendar naturen calm ( + sp def - Atk)och attackerna : Flamethrower Confuse Ray Fire spin Toxic Fire spin funkar bra ihop med toxic som gör att din motståndare inte kan fly. Confuse ray gör ju så att motsåndaren skadar sig själv . Skadan blir dock mindre om han är Burned . Därför är det bättre om han är Poisoned. Träna 129 ev points på hp , resten för till defense ! Desto mer skada den tål destå mer skada kan den dela ut. Behöver du mer hjälp pma mej . Jag har vunnit många turneringar och kan ge dig tips . Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jacx Skrivet 4 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2006 (redigerat) Låter bra Ph. Vilka turneringar har du vunnit ? Har också vunnit många.Tävlar just nu i Danmark och Finland. Ska till NY senare i sommar och testa lyckan där. Svenskarna börjar bli sega eller vad säger du ? EDIT : Kom på mera nu xD Okej. Den här strategin med flamethrower i blir lite seg. Skippa den attacken och skaffa protect! Och istället för calm så försök fixa en Bold istället. EV träna HP och SP Def. Detta gör din nintetails till en otroligt defensiv pokemon. Fire spin och jag är inte bästa vänner direkt -_- Förlorade i kvartfinalen med min Typholotion förra året i danmark pgu den ( TEC) Men ha gärna ett item som höjer Acc om du ska använda den och toxic. Annars var det perfekt. Kanske kontakta MegaMartin innan du tar vårt råd till fullo. Han är netbattle experten här :/ Redigerat 5 Juli 2006 av jacx Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Quicksilver Skrivet 5 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 5 Juli 2006 Det item jag använder på min Ninetales är Leftovers. Därför är det alltid bra med lite hp. Men jag använder dock inte Ninetales i tävlingar . Calm höjer Sp defense :P Jag maxar ev i defense resten hp och special defense Sry att jag skrev lite fel förut :P .. Men.. Du måste ha blandat ihop calm med något annat :P Svenskarna är jättedåliga ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jacx Skrivet 5 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 5 Juli 2006 Jupp det hade jag med >_< ändrade dock inlägget nu. Eller hur. Vilket team tävlar du med ? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nami Skrivet 5 Juli 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Juli 2006 Jag har: Arcanine Lv 100 Ninetales Lv 53 Dragonite Lv 68 Blastoise Lv 88 Latias Lv 100 Delcatty Lv 100 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg