Pokémon_Raiser Skrivet 3 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Juli 2006 Vart fångar man Mewtwo på LG? :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Umbreon_Moon Skrivet 3 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Juli 2006 GAH, OFF TOPIC *hoppar mot skärmen och krossar skallen* <_< iallafall det är i Cerulan Cave(Stavning), vid Cerulan City(Stavning) Man måste ha klarat Poke ligan och öarna. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MegaMartin Skrivet 3 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Juli 2006 Mewtwo@Leftovers/Lum Berry - Calm Mind - Thunder/Thunderbolt - Ice Beam - Recover Är bäst. Om man absolut vill så kan Psychic användas över de skadande attackerna eller Recover. T.ex Milotic och Suicune har mycket högt Sp.Def.Ice Beam är supereffektivt mot Grass, precis som Flamethrower. Klart att man kan lägga in Psychic på någon av de två attackerna. Men då finns det många som står emot det. T.ex om man hade Ice Beam och Psychic så skulle Starmie stå emot båda, om man hade Thunderbolt så skulle Exeggutor och Claydol. Men Ice Beam+Thunderbolt står bara Magneton, Shedinja och Lanturn emot. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cryo Skrivet 4 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2006 Min Mewtwo på Emerald har: Recover Psychic Earthquake Future Sight Jag ska byta ut Future Sight mot nån annan men jag vet inte vilken... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jacx Skrivet 4 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2006 Mewtwo@Leftovers/Lum Berry - Calm Mind - Thunder/Thunderbolt - Ice Beam - Recover Är bäst. Om man absolut vill så kan Psychic användas över de skadande attackerna eller Recover. Jo, men jag tror inte killen spelar lika avancerat som oss och då behöver han en stark Main type att. Dvs Psychic. Samt så finns inte claydol / milotic med i FR/LG .. och Suicune är det inte ofta man träffar på xD Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryuu Skrivet 19 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Juli 2006 Hur far man Mew och Mewtwo??? har den inte pa silver :huh: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dark_Zebra Skrivet 19 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 19 Juli 2006 Gör en tråd om det i Game Boy forumet i stället(Inte i Gba forumet). Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Quicksilver Skrivet 20 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2006 Jag tror iaf på dem här: Psychic (grymt bra Sp.Attack och dessutom x 1.5 gör den här attacken till ett självklart val) Recover (också ett självklart val till Mewtwo) Flamethrower/Shadow Ball (Dos_37´s förslag, kan möjligtvis bytas ut...?) Brick Break (Mycket bra mot Darkpokémon, en av Mewtwo´s stora svagheter, kan möjligtvis bytas ut...?) Nån som har något bättre moveset till mewtwo...? EDIT! Spelet är Ruby/Sapphire Uselt ! Varför har du shadow balla och brick break? Dom är ju attk moves . Du ska ju ha Satk moves på din mewto. Antingen har du : Psychic Calm mind Hp dark Recover eller (sunnybeamer) Sunny day Flamethrower Solar beam Psychic . :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mibö Skrivet 22 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2006 mewtwo skall ha en fire atack ( mot bug, grass, steel och ice) en psychic atack (mot rock, ground och fighting) gärna recover (för att heala sig) och sen en valfri tycker jag att man ska alltid ha :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dark_Zebra Skrivet 22 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2006 Kanske en Fighting :D . Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Overraild Skrivet 25 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2006 Psychic är inte super-effektivt mot Rock och Ground. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dark_Zebra Skrivet 26 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2006 Precis(det såg jag inte!)! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg