Hoppa till innehåll

Hur Du Får Kyogre,gruondon Och Rayquaza


Gäst Dark_Zebra
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Dark_Zebra

Jag sett lite frågor om det här så jag tänkte göra en guide om det här så vi börjar med Rayquaza Den Store/Svåraste :D !:När bråket har brutit ut mot Groundon VS Kyogre måste du stoppa det med hjälp av Rayquaza!

Stick med Steven till Cave Of Origan(första och sista gången du får gå in där).

Längst in i grottan finns Champion Wallice.Fråga han så kommer han att fråga dig var Rayquza finns(för han vill spela hjälte)svara då Sky Pillar och sen försvinner han.Nu ska du till Sky Pillar!Flyg till Plaflidich Town(eller vad det heter).Surfa åt höger så ser du Sky Pillar.

Spring upp till Sky Pillar(för det ligger på ett berg).

När du kommit till Sky Pillar(främför "dörren")kommer Wallice spingande ut(han som skulle vara hjälte ;) )och säger du måste hjälpa mig oss eller nåt sånt och sedan springer därifrån(snacka om hjälte :bah: ).Sen ska du upp till Rayquaza(pirar det i magen?Det kan jag förstå)!

När du kommer nära han sticker Rayquaza(så det var inte du som var livrädd)!Flyg nu till Sotopoolis City så kommer du få se ett litet "viedeo klip".

Efter det ska du slå ut Water Gymmet.Efter det...nu kan du fånga Rayquaza!

Vad väntar du på?Stick till Sky Pillar med dina bästa pokémon och fånga Rayquaza men du måste ha din snabbaste cykel med dig(du kommer få förklaringen om en stund).

Tips:Ha med en pokémon som kan Ice Beam(om du vet ej hur man får Ice Beam kolla då Cartties guide).

Boll:Spelar ingen roll men helst inte Poké/Ultra/Master Ball.När du kommit till Sky Pillar kommer du se att det finns trasiga bitar det är därför du behöver cykeln.Stå minst två "rutor" i från och cykla tills du kommer till Rayquaza.

OBS:Spara innan du möter Rayquaza!

Lycka till med Rayquaza!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Hur du får Gruondon/Kyogre!:

När du har klarat Elit Fyran åk då till Weater Howse(väster om Forttre City).

Gå in där och sen till andra våningen och där kommer det stå en Prof.Prata med han så kommer han att säga en route och sen Douhgt(Groundon) eller Rein(Kyogre).

Tips om det var Groundon:Ha en Ice typ som kan en stark Water eller Ice attack.

Boll:Timer Ball eller nån annan Boll som finns i Vendansturf Town.Tips om det var Kyogre:Ha nån pokémon som kan en stark El attack

Boll:Någon av Bollarna som finns i Moosdeep City.

Lycka till med din Groundon/Kyogre/Rayquaza!

 

Hoppas den klistras :)

Mvh Coolen

Redigerat av Coolen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

 Dela

×
  • Skapa ny...