Hoppa till innehåll

Sky Pillar?


Iqaros

Rekommendera inlägg

Jag har ett litet problem vid Sky Pillar andra gången efter att man tagit hand om Groudan och Kyogre.

När jag är på fjärde våningen i Sky Pillar för att fånga Rayquaza så står det stenar i vägen för mig vart jag än går.

Vad ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu är jag vid Rayquaza efter att ramlat i en massa gropar/hål.

Dock så har jag hittat ännu ett problem som verkligen är tråkigt, då jag inte kan fånga Rayquaza även fast den har så lite liv som möjligt.

Jag har prövat en massvis med gånger med Netball, Nestball, Ultra Ball, Timer Ball och Repeat Ball utan något resultat.

 

Då kom jag på att man möjligtvis skulle kunna använda Master Ball på Rayquaza efter att ha suttit och grubblat över vad som går fel.

Dock så vet jag inte vart man får Master Ball, och skulle vara tacksam om någon kunde berätta det för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du får masterball i den där grottan som ligger vid lilycove city, där du möter Team Magma/Aqua.

Så du har nog missat den.

Jag kommer inte riktigt ihåg om man kan gå in i den grottan senare eller om den stängs..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Dark_Zebra

Om man ska välja Master Ball behöver man ite göra nån skada,det är bara att kasta den!När du kommer till där man får Master Ball,i rummet finns det 4 Itimes.Dom två som är närmast dig är Electrode,dom andra Itimes är PP UP och Master Ball.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man ska välja Master Ball behöver man ite göra nån skada,det är bara att kasta den!När du kommer till där man får Master Ball,i rummet finns det 4 Itimes.Dom två som är närmast dig är Electrode,dom andra Itimes är PP UP och Master Ball.

 

 

 

Men eftersom det stället där man får Master Ball är inann man stöter på Raquasa (stavning?), så har han nog missat bollen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...